Έντονα «μακιγιαρισμένη» ήταν η Αφροδίτη των Μεδίκων, ένα από τα διασημότερα κλασικά αγάλματα της συλλογής Ουφίτσι της Φλωρεντίας, σύμφωνα με έρευνα που έγινε από ειδικούς.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τη χημική ανάλυση του αγάλματος της ελληνιστικής εποχής, το οποίο —όπως και τα περισσότερα αρχαία αγάλματα— φαίνεται πως (εκτός από περίτεχνα «μακιγιαρισμένο») ήταν και στολισμένο με χρυσά κοσμήματα, σαν πραγματική γυναίκα.
Να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο άγαλμα, αντίγραφο αρχαιότερου ελληνικού ορειχάλκινου αγάλματος της κλασικής εποχής, θεωρείτο άκρως σκανδαλιστικό, καθώς συνδυάζει το γυμνό με μια επίφαση σεμνότητας, καθως η θεά σπεύδει να καλύψει τα εκτεθειμένα της απόκρυφα: αυτός είναι και ο λόγος, σύμφωνα με τον θρύλο, που το άγαλμα «εξορίστηκε» το 1667 από τον Ναπολέοντα Βοναπάρτη αλλά επεστράφη στη Φλωρεντία μετά την ήττα του τελευταίου στο Βατερλό.
Βεβαίως ο αρχαίος γλύπτης πριν από 2.000 και πλέον χρόνια, ακολουθώντας το πρότυπο της διάσημης Κνιδίας Αφροδίτης του Πραξιτέλη, απεικόνισε τη θεά - γνωστή ως Αφροδίτη των Μεδίκων - γυμνή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου