Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010
Ζωτικής σημασίας έργα για τη Ρόδο, καρκινοβατούν
Πες τα Μίκα... Ως πότε θα μας κοροϊδευουν; Ερώτηση στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων:
Το έργο του Φράγματος Γαδουρά, που κατασκευάζεται στη Ρόδο για να καλύψει τις ανάγκες ύδρευσης ολόκληρου του νησιού, αλλά και των άνυδρων νησιών του Νομού Δωδεκανήσου, αποτελεί το πιο σημαντικό έργο υποδομής στο νότιο Αιγαίο. Πρόκειται για έργο που διασφαλίζει την επάρκεια του πολυτιμότερου αγαθού της ζωής, που είναι το νερό, και το οποίο δίνει προοπτική ανάπτυξης της περιοχής μας, σε μια περίοδο περιβαλλοντικών και οικονομικών αντιξοοτήτων.
Μέχρι σήμερα, η υδροδότηση ολόκληρου του νησιού γινόταν από γεωτρήσεις, από τις οποίες τροφοδοτούνταν και πολλά άνυδρα νησιά του Αιγαίου. Όμως, η υπεράντληση και οι συχνές περίοδοι ξηρασίας είχαν ως αποτέλεσμα την υφαλμύρωση πολλών γεωτρήσεων. Για αυτούς τους λογούς, το έργο του Φράγματος Γαδουρά και της μεταφοράς του νερού στη Ρόδο αποτελούσε επιτακτική ανάγκη ήδη από την δεκαετία του 1960, ενώ είκοσι χρόνια αργότερα, ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής του. Σήμερα, δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη ούτε η Α΄ φάση του έργου, που αφορούσε μόνο την ύδρευση της πόλης της Ρόδου, γεγονός που προκαλεί εύλογες απορίες και ερωτηματικά για το πότε θα ολοκληρωθεί η Α΄ φάση και αν θα υλοποιηθεί κάποτε η Β΄ φάση, με την οποία περιμένουν να υδροδοτηθούν και τα υπόλοιπα Δημοτικά Διαμερίσματα του νησιού μας. Η αγωνία της τοπικής κοινωνίας εντείνεται ακόμη περισσότερο εξ αιτίας της διακοπής των εργασιών από την ανάδοχο εταιρεία κατασκευής.
Δυστυχώς, το ίδιο συμβαίνει και με το άλλο, ζωτικής σημασίας έργο για το νησί, τη διαπλάτυνση της εθνικής οδού Ρόδου - Λίνδου, στο τμήμα από Φαληράκι έως Κολύμπια, όπου και εδώ έχουν διακοπεί οι εργασίες κατασκευής του. Η εικόνα που παρουσιάζεται επί της εθνικής οδού με σταματημένα και εγκαταλελειμμένα τα δύο αυτά έργα, στέλνει παγκοσμίως, μέσα από τους διερχόμενους τουρίστες, τα πιο αρνητικά μηνύματα δυσφημίζοντας και υποβαθμίζοντας με το χειρότερο τρόπο έναν τουριστικό προορισμό όπως η Ρόδος, με προφανείς συνέπειες για την τοπική, αλλά και την εθνική οικονομία μας.
Η ανησυχία της τοπικής κοινωνίας εντείνεται περισσότερο επειδή η σημερινή διακοπή των έργων πρόκειται να οδηγήσει στην πλήρη ματαίωση τους μεγαλώνοντας τη «μαύρη λίστα» με τα ημιτελή και εγκαταλελειμμένα έργα στη Ρόδο, όπως, ενδεικτικά, το Φράγμα Κρητηνίας, η περιμετρική οδός της πόλης της Ρόδου, το λιμάνι της Ακαντιάς, η κατασκευή του νέου ηλεκτροπαραγωγικού σταθμού της Δ.Ε.Η., η κατασκευή βιολογικών σταθμών κλπ. Επειδή η έλλειψη του νερού θα σημάνει τεράστιες συνέπειες τόσο για τη Ρόδο όσο και τα νησιά που εξαρτούν την υδροδότηση τους από αυτήν. Επειδή για τα παραπάνω έργα υπάρχει σοβαρός κίνδυνος οριστικής διακοπής της κατασκευής τους με ανυπολόγιστο κόστος.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
--- Πότε και με ποιο τρόπο σχεδιάζει να δώσει λύση στα προβλήματα, ώστε να ξεκινήσουν και πάλι όλες οι εργασίες κατασκευής των εν λόγω έργων;
--- Είναι διατεθειμένος να εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια για την ολοκλήρωση των έργων (Α΄ και Β΄ φάσης) ή εν ονόματι της οικονομικής κρίσης θα τα αφήσει, όπως φαίνεται, να καρκινοβατούν και να απαξιώνονται;
--- Επειδή, λόγω της διακοπής των εργασιών, οι εταιρείες κατασκευής απολύουν το προσωπικό τους και αποσύρουν από το νησί τα μηχανήματα τους, σκοπεύει να ανακόψει την τακτική αυτή ή θα οδηγήσει τα πράγματα στις καλένδες με εκατέρωθεν νομικές προσφυγές που θα βάλουν ταφόπλακα στην ολοκλήρωση των έργων;
--- Μπορεί να δεσμευτεί για το πότε ακριβώς θα τελειώσουν τα δυο αυτά έργα, ώστε να δοθούν σε χρήση από τους μόνιμους κατοίκους και τους επισκέπτες της Ρόδου;
Η ερωτώσα Βουλευτής Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου