Τετάρτη 25 Μαΐου 2011

Οι μοναδικοί Έλληνες στα Στενά του Μαγγελάνου

«Η τύχη µου µ’ έφερε εδώ, στην Παταγονία της Χιλής, στο νοτιότερο σηµείο του κόσµου. Η Ελλάδα, ωστόσο, παραµένει στην καρδιά µου, είναι η πατρίδα µου! Γι’ αυτό, άλλωστε, και διδάσκω αφιλοκερδώς τη γλώσσα µας στους λιγοστούς ντόπιους µε µακρινές ελληνικές ρίζες. Με ενδιαφέρει ο ελληνισµός να προχωρά!». Λόγια συγκινιτικά από μια Καλύμνια που εγκαταστάθηκε στο Μπουένος Αϊρες, όταν έφυγε οικογενειακώς, το 1949.

Είναι η µοναδική αµιγώς ελληνική οικογένεια που κατοικεί στα Στενά του Μαγγελάνου, στη Νότια Αµερική, στην πόλη Πούντα Αρένας, απέναντι από τη Γη του Πυρός, 3.000 χιλιόµετρα από το Σαντιάγο, πρωτεύουσα της Χιλής.

Εστω κι αν απέχει είκοσι τέσσερις ολόκληρες ώρες αεροπορικώς, µέσω Νέας Υόρκης, από την Ελλάδα, η κυρία Αθηνά Στεφαδούρου-Οικονόµου τη γενέτειρά της, την Αθήνα, δεν την ξεχνά: «Εκεί γεννήθηκα και µεγάλωσα ώς τα έντεκά µου, µε τον Καλύµνιο πατέρα µου και τη ρωσίδα µητέρα µου. Και σήµερα, στα εβδοµήντα τρία µου, εξακολουθώ να είµαι περήφανη που είµαι Ελληνίδα»!

Δεν υπάρχουν σχόλια: