Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το δοξασμένο αντιτορπιλικό Aνδρίας Ι (L-67)

Ιστορικές στιγμές του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού...
Στη φωτό, το αντιτορπιλικό Aνδρίας Ι (L-67) , έξω από την Κάλυμνο, κοντά στις ακτές της Μικράς Ασίας.
Μετά την πρόσκρουση του σε νάρκη στις 22 Οκτωβρίου 1943, αποκόπηκε η πλώρη του.  Παρά τις ζημιές κατόρθωσε και έφθασε στην κοντινή τουρκική ακτή του Γκιουμουσλούκ (Gümüşlük). Οι απώλειες ήταν 21 νεκροί και 30 τραυματίες.
Το Hurworth, στην προσπάθειά του να πλεύσει προς βοήθεια του Αδρία, προσέκρουσε επίσης σε νάρκη και βυθίστηκε, παρασύροντας στο βυθό 143 άνδρες.

Ο Αδρίας, στις 6 Δεκεμβρίου 1943, έφτασε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, όπου έγινε δεκτός μέσα σε κλίμα ενθουσιασμού από τον συμμαχικό Στόλο. Τελικά, δεν πραγματοποιήθηκε η επισκευή του λόγω της λήξεως του πολέμου στην περιοχή της Μεσογείου.
Το 1945 επιστράφηκε στην Αγγλία όπου και πουλήθηκε ως "σκραπ".

Η προηγούμενη δράση του:
Το αντιτορπιλικό καθελκύστηκε ως HMS Border (L67). Η ναυπήγησή του έγινε στα ναυπηγεία ‘UK – Swan Bunter & Wigham Richardson Ltd. Wallsend–on-Tyne’ την 1 Μαΐου 1941. Η καθέλκυση του έγινε στις 3 Φεβρουαρίου 1942.
Στις 20 Ιουλίου 1942 παραλήφθηκε από τον κυβερνήτη I. Τούμπα ΠN στο Νιούκασλ της Αγγλίας.
Στις 26 Αυγούστου 1942 με τη συμπλήρωση της εκπαίδευσης και ενώ έπλεε κάτω από ομίχλη με μόνο την αριστερή μηχανή σε λειτουργία προσάραξε κοντά στην περιοχή Σκάπα Φλόου. Χρειάστηκαν τέσσερις μήνες για επισκευές.
Στις 27 Ιανουαρίου 1943 πιθανότατα βύθισε το γερμανικό υποβρύχιο U-553 κοντά στην περιοχή του ακρωτηρίο Φινίστερο.
Στις 26 Αυγούστου 1942 με τη συμπλήρωση της εκπαίδευσης και ενώ έπλεε κάτω από ομίχλη με μόνο την αριστερή μηχανή σε λειτουργία, προσάραξε κοντά στην περιοχή Σκάπα Φλόου.  Χρειάστηκαν τέσσερις μήνες για επισκευές.
Στις 27 Ιανουαρίου 1943 πιθανότατα βύθισε το γερμανικό υποβρύχιο U-553 κοντά στην περιοχή του ακρωτηρίο Φινίστερο.
Στις 20 προς 21 Ιουλίου 1943 σε συνεργασία με το HMS Quantock (L58) επιτυχώς αντιμετώπισε 3 τορπιλακάτους κατά τη διάρκεια νυχτερινής συμπλοκής, βυθίζοντας 2 από αυτές.
Στις 20 Σεπτεμβρίου 1943 μετά την συνθηκολόγηση της Ιταλίας ο Ιταλικός στόλος του Τάραντα έπλευσε στη Μάλτα και παραδόθηκε σε συμμαχική μοίρα 4 πλοίων. Ένα από αυτά ήταν ο Αδρίας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

EΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ 7/9 ΣΤΗ ΡΟΔΟ

Σήμερα Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου στις 4 το απόγευμα διεξάγεται το SpeedSector σε συνεργασία με τον Ροδιακό Σύλλογο Αυτοκίνησης, ένα μοναδικό Event δεξιοτεχνίας Supercar στην πλατεία Ελευθερίας υπό την αιγίδα της ΟΜΑΕ (Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας). Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να ακούσουν από κοντά μερικά από τα αυτοκίνητα των ονείρων τους σε οριοθετημένη διαδρομή. 👉Λαϊκό Γλέντι θα ξεκινήσει σήμερα στην Άμαρτο Κρητηνίας, μετά το πέρας του πανηγυρικού εσπερινού στο Μοναστήρι της Παναγίας. 👉Στην Ιερά Μονή Σκιαδενή, σήμερα θα γίνει παραδοσιακό γλέντι με τον Βάϊο Καραδημήτρη στις 9 το βράδι. Θα προηγηθεί πανηγυρικός εσπερινός στη 7 μ.μ. για την αυριανή εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου. 👉Σήμερα και αύριο έχουν προγραμματιστεί εκδηλώσεις στην Παναγιά Τσαμπίκα Κάτω. Είναι η εξοχήν Ροδίτισσα Παναγιά που βρίσκεται στον Αρχάγγελο της και θεωρείται η προστάτιδα της εγκυμοσύνης και της τεκνογονίας. 👉11η Γιορτή Αμπελιού! Συνεχίζεται σήμερα Κυριακή 8 Σεπτεμβρί...

Ρήγας Φεραίος: "Αρκετό σπόρο έσπειρα..."

Σαν σήμερα το 1797 συλλαμβάνεται στην Τεργέστη ο εθνεγέρτης Ρήγας Βελεστινλής (Φεραίος) . Με την ευκαιρία αυτής της επετείου ανασύρω από το προσωπικό μου αρχείο απομαγνητοφωνημένο κείμενο από την εκπομπή "ΕΝ ΛΕΥΚΩ" που προβλήθηκε 12 Μαρτίου 1999 από το Κανάλι "4" της Ρόδου. "Ένας μήνας πέρασε από την παράδοση του Οτσαλάν στους διώκτες του και το μυαλό δε λέει να ξεκολλήσει από τα γεγονότα. Οι ολέθριοι χειρισμοί και ο άθλιος ρόλος που διεδραμάτισαν κάποιοι, με αποτέλεσμα να πέσει στα χέρια του «σφαγέα της Κύπρου» ο ηγέτης του Κουρδικού λαού, φέρνουν στη μνήμη την περίπτωση του Εθνομάρτυρα Ρήγα Βελεστινλή. Είναι εκπληκτικές οι ομοιότητες μέσα σε απόσταση 200 ετών. Ο Ρήγας Φερραίος άρχισε την πάλη του διαφωτισμού από τη Βιέννη και αυτό δεν ήταν τυχαίο. Παρ ότι η Αυστρία είχε στενούς δεσμούς με την Τουρκία, υπήρχαν εκεί πολλές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της εθνικοαπελευθερωτικής δράσης των Ρωμιών. Οι ελληνικές εμπορικές παροικίες έσφυζαν από οικονομική δραστηρι...

Μη φας, έχουμε γλαρόσουπα...

Μη φας και έχουμε γλαρόσουπα και μπούτι από ελικόπτερο... Τελικά, σήμερα, δεν είχε γλαρόσουπα αλλά μια υπέροχη γαριδόσουπα. Και η συνέχεια ήταν πολύ μέτρια. Δεν με ενθουσίασε το μοσχαρίσιο σε φέτες νουά με τα ρεβίθια. Ευτυχώς κι η παγωμένη βαρελίσια... Με την ευκαιρία, όμως, ας πούμε δυο λόγια για τη γλαρόσουπα: Κάθε φορά που ο καπετάνιος έδινε διαταγή στο μάγειρα να ταΐσει το πλήρωμα, αυτός σκότωνε έναν από το πλήρωμα και ταΐζε τους υπόλοιπους, λέγοντάς τους ότι αυτό που τους δίνει είναι γλαρόσουπα. Όταν ο καπετάνιος αναζητούσε τον "φαγωμένο", η δικαιολογία, ότι βγήκε έξω στη θαλασσοταραχή την ώρα που κοιμόταν ο καπετάνιος και "τον πήρε η θάλασσα", φαινόταν πολύ πειστική. Όταν ο καπετάνιος έφαγε τη γλαρόσουπα στη στεριά και κατάλαβε τι γινόταν, αυτοκτόνησε στην ιδέα ότι έτρωγε αυτούς που έπρεπε να προστατέψει, μιας και ο καπετάνιος αποτελεί τον ανώτατο άρχοντα στο πλοίο, αυτόν που έχει την ευθύνη για ότι συμβαίνει εκεί πάνω. ΓΛΑΡΟΣΟΥΠΑ α λα Ιωνάθαν Λίβινγκστον ΥΛΙ...