Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012

Κάποιο λάκκο έχει η φάβα...

Φάβες Σαντορίνης που δεν είναι από την Σαντορίνη!
"Τέσσερις από τις πολυδιαφημισμένες φάβες Σαντορίνης ήταν κτηνοτροφικά μπιζέλια Αγγλίας"!
Αυτά που τρώνε δηλαδή τα γουρούνια, αποκάλυψε ο δημοσιογράφος Σταύρος Θεοδωράκης.
Διαβάζοντας το άρθρο του αισθάνθηκα "δικαιωμένος", γιατί σε ένα ταξίδι μου πριν δέκα χρόνια περίπου, είχα υποψιαστεί ότι κάποιο λάκκο έχει η φάβα κι από τότε (δοθείσης ευκαιρίας) το έλεγα σε συζητήσεις στο φιλικό μου περιβάλλον.
Η ιστορία ξεκίνησε ως εξής:
Κατεβήκαμε από το κρουαζιερόπλοιο στη Σαντορίνη κάπου 800 επιβάτες. Οι περισσότεροι από εμάς, πήγαμε κι αγοράσαμε από 2-3 κιλά της φημισμένης φάβας.
Σκέφθηκα:
Τόσα πλοία κάθε μέρα, τόσοι τουρίστες, τόση κατανάλωση, πού στο καλό παράγεται τόση πολύ φάβα;
Αυθόρμητος, όπως είμαι πάντα, τόλμησα και ρώτησα τον γεροντάκο που με προμηθεύσε κάπαρη, να μου πει αν ξέρει που βρίσκεται φυτεμένη στο νησί τόση πολύ φάβα.
Χαμογέλασε και μου απάντησε με ειλικρίνεια:
- "Αν είχαμε τόση πολλή παραγωγή φάβας στη Σαντορίνη, τι άλλο θέλαμε. Εισαγωγής είναι, κύριε μου, η περισσότερη"!
Μα θα μου πείτε:
Το κάνουν ίδιο κάνουν με τα λάδια, το κάνουν με το μέλι, γιατί να μην το κάνουν και με τη φάβα Σαντορίνης;

Δεν υπάρχουν σχόλια: