Από τις καλύτερες χρονιές για τον θαλάσσιο τουρισμό ήταν το καλοκαίρι που μας πέρασε. Υπενθυμίζεται ότι το συνολικό τουριστικό ρεύμα κρουαζιέρας το έτος 2023 ήταν 5.060.000 επισκέπτες σε σύνολο 4.800 προσεγγίσεων, ενώ το έτος 2024 εκτιμάται ότι έκλεισε με 5,55 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 5.080 προσεγγίσεις, φθάνοντας έτσι στα επίπεδα του 2019, του έτους – ρεκόρ πριν από την πανδημία, αλλά με σημαντικά μικρότερο αριθμό αφίξεων.
Ο κλάδος μετά και το φετινό καλοκαίρι δείχνει ότι ανακάμπτει σταδιακά, όμως οι παράγοντες εκφράζουν σοβαρές ανησυχίες, επισημαίνοντας ότι το μέλλον κρύβει εκπλήξεις. Η κρουαζιέρα παραμένει ένας ισχυρός αλλά και ευαίσθητος κλάδος του τουρισμού, ο οποίος είναι επιρρεπής σε κάθε εξωτερικό παράγοντα.
Η αύξηση της φορολογίας και το άλμα στα λειτουργικά κόστη προβληματίζουν τον κλάδο, ενώ η έλλειψη υποδομών, η επιβολή τελών με ανορθόδοξο τρόπο και η ανάγκη ανάδειξης νέων προορισμών αποτελούν θέματα αιχμής, ενώ πολλές φωνές ακούγονται για το «τέλος κρουαζιέρας» και τον τρόπο που θα αξιοποιηθούν τα έσοδα αυτά.
Επτά βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, μεταξύ των οποίων και ο Δωδεκανήσιος Μάνος Κόνσολας, με ερώτησή τους στη Βουλή ζητάνε αναλυτικά στοιχεία για τα ποσά που έχουν εισπραχθεί πανελλαδικά και ανά περιοχή από το τέλος ανθεκτικότητας και το τέλος κρουαζιέρας, αλλά και για το πού πηγαίνουν ή πού πρόκειται να διατεθούν.
Σχόλια