Δευτέρα 8 Ιουνίου 2009
Πόσο επικίνδυνη μπορεί να είναι μία πτήση;
Πρέπει να φοβόμαστε τα αεροπλάνα; Υπάρχουν πτήσεις περισσότερο επικίνδυνες από τις άλλες; Πόσο επισφαλείς είναι τελικά οι αναταράξεις; Ο Φρανσουά Γκρανζιέ, εν ενεργεία πιλότος και εμπειρογνώμονας σε αεροπορικά δυστυχήματα, απαντά σε ερωτήσεις, απορίες και φόβους απλών πολιτών, χρηστών του Διαδικτύου.
-Μπορεί να προκληθεί δυστύχημα από δυνατές αναταράξεις;
-Αν ξεπεράσουν τα επίπεδα δομικής αντοχής του αεροσκάφους, ναι. Τα αεροσκάφη όμως είναι σχεδιασμένα να αντέχουν σε πολύ δυνατές αναταράξεις.
-Μήπως πρέπει να συμβουλευόμαστε την ΕΜΥ προτού ταξιδέψουμε με το αεροπλάνο;
-Το πλήρωμα συμβουλεύεται συστηματικά τις μετεωρολογικές προβλέψεις και παρατηρήσεις- και είναι πολύ συνηθισμένο, έως και καθημερινό φαινόμενο, να καθυστερεί ή να ματαιώνεται μια πτήση εξαιτίας των καιρικών συνθηκών.
-Άκουσα πως κάθε φορά που ένα αεροσκάφος εισέρχεται σε ζώνη αναταράξεων, ο πιλότος ποτέ δεν ξέρει τι τον περιμένει. Αληθεύει;
-Ο πιλότος περιμένει πάντα το χειρότερο και παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα. Γι΄ αυτό και ζητεί συχνά από τους επιβάτες να δέσουν τις ζώνες τους, παρ΄ ότι τις περισσότερες φορές οι αναταράξεις δεν έχουν συνέπειες.
-Μπορεί να καταστραφεί αεροσκάφος από κεραυνό;
-Πρόκειται για εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο το οποίο, γενικά, παρατηρείται σε χαμηλό υψόμετρο- κάτι που δεν ίσχυε στην περίπτωση της πτήσης της Αir France.
-Οι πτήσεις πάνω από τον Ισημερινό είναι περισσότερο επικίνδυνες; Η πτήση Παρίσι- Νέα Υόρκη, για παράδειγμα, είναι λιγότερο επικίνδυνη από την πτήση Παρίσι-Ρίο;
-Δεν υπάρχει πτήση περισσότερο επικίνδυνη από τις άλλες. Υπάρχουν πιο δύσκολες ζώνες, ένας έμπειρος πιλότος όμως δεν διακινδυνεύει ποτέ να εισέλθει σε επικίνδυνες ζώνες.
-Τα πρότυπα ασφαλείας δεν θα έπρεπε να εξελιχθούν ώστε να λαμβάνουν υπόψη τα πιο βίαια φαινόμενα που προκαλεί η κλιματική αλλαγή;
-Προσωπικά δεν έχω παρατηρήσει καμία θεαματική αλλαγή των κλιματικών αλλαγών που συναντούμε. Το πολύ πολύ μια μεταβολή του αριθμού των ημερών με ομίχλη ή της συνήθους κατεύθυνσης των ανέμων.
-Τελευταία ακούμε και διαβάζουμε για αρκετά αεροπορικά ατυχήματα. Τελικά γίνονται περισσότερα ή λιγότερα;
-Δεδομένης της μεγάλης πυκνότητας των αεροπορικών μεταφορών, παρατηρούμε μάλλον μια μείωση των ατυχημάτων.
-Είναι πράγματι το αεροπλάνο το ασφαλέστερο σύγχρονο μέσο μεταφοράς;
-Αν λάβουμε υπόψη τις αποστάσεις που διανύονται, τότε ναι, είναι.
-Αληθεύει πως δεκάδες ή και χιλιάδες δυστυχήματα αποφεύγονται την τελευταία στιγμή χωρίς να το μαθαίνουν οι επιβάτες;
-Τότε δεν το μαθαίνει ποτέ και το πλήρωμα!
-Ποια είναι τα πιο επικίνδυνα στάδια σε μια πτήση;
-Το 70% των ατυχημάτων συμβαίνουν κατά τα στάδια της απογείωσης και της προσγείωσης- αλλά αυτές είναι μόνο στατιστικές.
-Ένα μεγάλο αεροσκάφος είναι ασφαλέστερο από ένα μικρό;
-Μικρή σημασία έχει το μέγεθος, το θέμα είναι η συντήρηση και η εκπαίδευση του πιλότου.
-Ένα αεροσκάφος μπορεί να κάνει ανεμοπορία μέχρι να προσγειωθεί σε περίπτωση βλάβης στον κινητήρα ή τεχνικού προβλήματος;
-Χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο απαιτούμενος χρόνος εξαρτάται από το υψόμετρο.
-Χρόνια τώρα ακούμε πως οι εταιρείες χαμηλού κόστους είναι πιο επικίνδυνες. Είμαστε πράγματι πιο ασφαλείς όταν χρησιμοποιούμε μεγάλες εταιρείες;
-Είμαστε ασφαλέστεροι όταν χρησιμοποιούμε σοβαρές εταιρείες.
-Ο ολοένα και μεγαλύτερος έλεγχος της πτήσης από τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι καλό ή κακό;
-Τα ηλεκτρονικά συστήματα αποτελούν ένα βοήθημα και, όπως όλα τα εργαλεία, πρέπει να χρησιμοποιούνται σωστά. Γι΄ αυτό εκπαιδεύονται οι πιλότοι.
-Τελικά, πρέπει να φοβόμαστε τα αεροπλάνα;
-Προσωπικά, δεν τα φοβάμαι.
-Ως πιλότος, θα μπορούσατε με κάποιον τρόπο, μια λέξη, ένα επιχείρημα, ένα στοιχείο- κλειδί, να διώξετε όλους μου τους φόβους;
-Νομίζω ότι θα ήταν καλύτερα να απευθυνθείτε σε ιερέα, όχι σε πιλότο!
Ίσως δεν βρεθούν ποτέ τα μαύρα κουτιά...
Ανοικτό αφήνουν οι Γάλλοι ερευνητές το ενδεχόμενο να μην εντοπιστούν ποτέ τα δύο μαύρα κουτιά του μοιραίου Αirbus της Αir France και να μη μάθουμε ποτέ τι έκανε το αεροσκάφος να συντριβεί στον Ατλαντικό Ωκεανό, παρασέρνοντας στον θάνατο 228 ανθρώπους. Οι ομάδες έρευνας εντόπισαν χθες τέσσερις νέες ζώνες με συντρίμμια, περίπου 55 μίλια νότια της θαλάσσιας περιοχής όπου εντοπίστηκαν τα πρώτα συντρίμμια την Τρίτη- 400 μίλια βορειοανατολικά των νήσων Φερνάντο ντε Νορόνια. Η Γαλλία στέλνει στην περιοχή ένα μίνι υποβρύχιο το οποίο μπορεί να καταδυθεί σε βάθος έως και 6.000 μέτρων- σύμφωνα με τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών, τα μαύρα κουτιά πιστεύεται ότι βρίσκονται σε βάθος 3.660- 3.700 μέτρων, η προσπάθεια εντοπισμού τους ωστόσο θα είναι πολύ δύσκολη λόγω των ισχυρών ρευμάτων και της ανώμαλης μορφολογίας του πυθμένα.
Σχετικό Link:
http://www.grangier.fr/
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου