Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πόσο επικίνδυνη μπορεί να είναι μία πτήση;


Πρέπει να φοβόμαστε τα αεροπλάνα; Υπάρχουν πτήσεις περισσότερο επικίνδυνες από τις άλλες; Πόσο επισφαλείς είναι τελικά οι αναταράξεις; Ο Φρανσουά Γκρανζιέ, εν ενεργεία πιλότος και εμπειρογνώμονας σε αεροπορικά δυστυχήματα, απαντά σε ερωτήσεις, απορίες και φόβους απλών πολιτών, χρηστών του Διαδικτύου.

-Μπορεί να προκληθεί δυστύχημα από δυνατές αναταράξεις;
-Αν ξεπεράσουν τα επίπεδα δομικής αντοχής του αεροσκάφους, ναι. Τα αεροσκάφη όμως είναι σχεδιασμένα να αντέχουν σε πολύ δυνατές αναταράξεις.

-Μήπως πρέπει να συμβουλευόμαστε την ΕΜΥ προτού ταξιδέψουμε με το αεροπλάνο;
-Το πλήρωμα συμβουλεύεται συστηματικά τις μετεωρολογικές προβλέψεις και παρατηρήσεις- και είναι πολύ συνηθισμένο, έως και καθημερινό φαινόμενο, να καθυστερεί ή να ματαιώνεται μια πτήση εξαιτίας των καιρικών συνθηκών.

-Άκουσα πως κάθε φορά που ένα αεροσκάφος εισέρχεται σε ζώνη αναταράξεων, ο πιλότος ποτέ δεν ξέρει τι τον περιμένει. Αληθεύει;
-Ο πιλότος περιμένει πάντα το χειρότερο και παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα. Γι΄ αυτό και ζητεί συχνά από τους επιβάτες να δέσουν τις ζώνες τους, παρ΄ ότι τις περισσότερες φορές οι αναταράξεις δεν έχουν συνέπειες.

-Μπορεί να καταστραφεί αεροσκάφος από κεραυνό;
-Πρόκειται για εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο το οποίο, γενικά, παρατηρείται σε χαμηλό υψόμετρο- κάτι που δεν ίσχυε στην περίπτωση της πτήσης της Αir France.

-Οι πτήσεις πάνω από τον Ισημερινό είναι περισσότερο επικίνδυνες; Η πτήση Παρίσι- Νέα Υόρκη, για παράδειγμα, είναι λιγότερο επικίνδυνη από την πτήση Παρίσι-Ρίο;
-Δεν υπάρχει πτήση περισσότερο επικίνδυνη από τις άλλες. Υπάρχουν πιο δύσκολες ζώνες, ένας έμπειρος πιλότος όμως δεν διακινδυνεύει ποτέ να εισέλθει σε επικίνδυνες ζώνες.

-Τα πρότυπα ασφαλείας δεν θα έπρεπε να εξελιχθούν ώστε να λαμβάνουν υπόψη τα πιο βίαια φαινόμενα που προκαλεί η κλιματική αλλαγή;
-Προσωπικά δεν έχω παρατηρήσει καμία θεαματική αλλαγή των κλιματικών αλλαγών που συναντούμε. Το πολύ πολύ μια μεταβολή του αριθμού των ημερών με ομίχλη ή της συνήθους κατεύθυνσης των ανέμων.

-Τελευταία ακούμε και διαβάζουμε για αρκετά αεροπορικά ατυχήματα. Τελικά γίνονται περισσότερα ή λιγότερα;
-Δεδομένης της μεγάλης πυκνότητας των αεροπορικών μεταφορών, παρατηρούμε μάλλον μια μείωση των ατυχημάτων.

-Είναι πράγματι το αεροπλάνο το ασφαλέστερο σύγχρονο μέσο μεταφοράς;
-Αν λάβουμε υπόψη τις αποστάσεις που διανύονται, τότε ναι, είναι.

-Αληθεύει πως δεκάδες ή και χιλιάδες δυστυχήματα αποφεύγονται την τελευταία στιγμή χωρίς να το μαθαίνουν οι επιβάτες;
-Τότε δεν το μαθαίνει ποτέ και το πλήρωμα!

-Ποια είναι τα πιο επικίνδυνα στάδια σε μια πτήση;
-Το 70% των ατυχημάτων συμβαίνουν κατά τα στάδια της απογείωσης και της προσγείωσης- αλλά αυτές είναι μόνο στατιστικές.

-Ένα μεγάλο αεροσκάφος είναι ασφαλέστερο από ένα μικρό;
-Μικρή σημασία έχει το μέγεθος, το θέμα είναι η συντήρηση και η εκπαίδευση του πιλότου.

-Ένα αεροσκάφος μπορεί να κάνει ανεμοπορία μέχρι να προσγειωθεί σε περίπτωση βλάβης στον κινητήρα ή τεχνικού προβλήματος;
-Χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο απαιτούμενος χρόνος εξαρτάται από το υψόμετρο.

-Χρόνια τώρα ακούμε πως οι εταιρείες χαμηλού κόστους είναι πιο επικίνδυνες. Είμαστε πράγματι πιο ασφαλείς όταν χρησιμοποιούμε μεγάλες εταιρείες;
-Είμαστε ασφαλέστεροι όταν χρησιμοποιούμε σοβαρές εταιρείες.

-Ο ολοένα και μεγαλύτερος έλεγχος της πτήσης από τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι καλό ή κακό;
-Τα ηλεκτρονικά συστήματα αποτελούν ένα βοήθημα και, όπως όλα τα εργαλεία, πρέπει να χρησιμοποιούνται σωστά. Γι΄ αυτό εκπαιδεύονται οι πιλότοι.

-Τελικά, πρέπει να φοβόμαστε τα αεροπλάνα;
-Προσωπικά, δεν τα φοβάμαι.

-Ως πιλότος, θα μπορούσατε με κάποιον τρόπο, μια λέξη, ένα επιχείρημα, ένα στοιχείο- κλειδί, να διώξετε όλους μου τους φόβους;
-Νομίζω ότι θα ήταν καλύτερα να απευθυνθείτε σε ιερέα, όχι σε πιλότο!

Ίσως δεν βρεθούν ποτέ τα μαύρα κουτιά...
Ανοικτό αφήνουν οι Γάλλοι ερευνητές το ενδεχόμενο να μην εντοπιστούν ποτέ τα δύο μαύρα κουτιά του μοιραίου Αirbus της Αir France και να μη μάθουμε ποτέ τι έκανε το αεροσκάφος να συντριβεί στον Ατλαντικό Ωκεανό, παρασέρνοντας στον θάνατο 228 ανθρώπους. Οι ομάδες έρευνας εντόπισαν χθες τέσσερις νέες ζώνες με συντρίμμια, περίπου 55 μίλια νότια της θαλάσσιας περιοχής όπου εντοπίστηκαν τα πρώτα συντρίμμια την Τρίτη- 400 μίλια βορειοανατολικά των νήσων Φερνάντο ντε Νορόνια. Η Γαλλία στέλνει στην περιοχή ένα μίνι υποβρύχιο το οποίο μπορεί να καταδυθεί σε βάθος έως και 6.000 μέτρων- σύμφωνα με τον Γάλλο υπουργό Μεταφορών, τα μαύρα κουτιά πιστεύεται ότι βρίσκονται σε βάθος 3.660- 3.700 μέτρων, η προσπάθεια εντοπισμού τους ωστόσο θα είναι πολύ δύσκολη λόγω των ισχυρών ρευμάτων και της ανώμαλης μορφολογίας του πυθμένα.

Σχετικό Link:
http://www.grangier.fr/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

EΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ 7/9 ΣΤΗ ΡΟΔΟ

Σήμερα Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου στις 4 το απόγευμα διεξάγεται το SpeedSector σε συνεργασία με τον Ροδιακό Σύλλογο Αυτοκίνησης, ένα μοναδικό Event δεξιοτεχνίας Supercar στην πλατεία Ελευθερίας υπό την αιγίδα της ΟΜΑΕ (Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας). Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να ακούσουν από κοντά μερικά από τα αυτοκίνητα των ονείρων τους σε οριοθετημένη διαδρομή. 👉Λαϊκό Γλέντι θα ξεκινήσει σήμερα στην Άμαρτο Κρητηνίας, μετά το πέρας του πανηγυρικού εσπερινού στο Μοναστήρι της Παναγίας. 👉Στην Ιερά Μονή Σκιαδενή, σήμερα θα γίνει παραδοσιακό γλέντι με τον Βάϊο Καραδημήτρη στις 9 το βράδι. Θα προηγηθεί πανηγυρικός εσπερινός στη 7 μ.μ. για την αυριανή εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου. 👉Σήμερα και αύριο έχουν προγραμματιστεί εκδηλώσεις στην Παναγιά Τσαμπίκα Κάτω. Είναι η εξοχήν Ροδίτισσα Παναγιά που βρίσκεται στον Αρχάγγελο της και θεωρείται η προστάτιδα της εγκυμοσύνης και της τεκνογονίας. 👉11η Γιορτή Αμπελιού! Συνεχίζεται σήμερα Κυριακή 8 Σεπτεμβρί...

Λίμνη Ασσάλ, η πιο αλμυρή στον κόσμο

Η λίμνη Ασσάλ στο Τζιμποτί ! Η λίμνη βρίσκεται 155 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας και είναι το χαμηλότερο χερσαίο σημείο στην Αφρική και η τρίτη χαμηλότερη χερσαία κοιλότητα στη Γη μετά τη Νεκρά Θάλασσα και τη Θάλασσα της Γαλιλαίας. Εξαιτίας της έντονης εξάτμισης η αλατότητα της λίμνης είναι περίπου 10 φορές μεγαλύτερη από της θάλασσας και ως εκ τούτου είναι η πιο αλμυρή λίμνη στο κόσμο, μετά τη λίμνη Δον Χουάν στην Ανταρκτική. Η λίμνη Ασσάλ θεωρείται «εθνικός θησαυρός» και είναι προστατευόμενη με νόμο περιοχή από το 2000.

Ρήγας Φεραίος: "Αρκετό σπόρο έσπειρα..."

Σαν σήμερα το 1797 συλλαμβάνεται στην Τεργέστη ο εθνεγέρτης Ρήγας Βελεστινλής (Φεραίος) . Με την ευκαιρία αυτής της επετείου ανασύρω από το προσωπικό μου αρχείο απομαγνητοφωνημένο κείμενο από την εκπομπή "ΕΝ ΛΕΥΚΩ" που προβλήθηκε 12 Μαρτίου 1999 από το Κανάλι "4" της Ρόδου. "Ένας μήνας πέρασε από την παράδοση του Οτσαλάν στους διώκτες του και το μυαλό δε λέει να ξεκολλήσει από τα γεγονότα. Οι ολέθριοι χειρισμοί και ο άθλιος ρόλος που διεδραμάτισαν κάποιοι, με αποτέλεσμα να πέσει στα χέρια του «σφαγέα της Κύπρου» ο ηγέτης του Κουρδικού λαού, φέρνουν στη μνήμη την περίπτωση του Εθνομάρτυρα Ρήγα Βελεστινλή. Είναι εκπληκτικές οι ομοιότητες μέσα σε απόσταση 200 ετών. Ο Ρήγας Φερραίος άρχισε την πάλη του διαφωτισμού από τη Βιέννη και αυτό δεν ήταν τυχαίο. Παρ ότι η Αυστρία είχε στενούς δεσμούς με την Τουρκία, υπήρχαν εκεί πολλές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της εθνικοαπελευθερωτικής δράσης των Ρωμιών. Οι ελληνικές εμπορικές παροικίες έσφυζαν από οικονομική δραστηρ...