Οι μαρίνες της Ελλάδας χρήζουν σημαντικών αναβαθμίσεων προκειμένου να ανταποκριθούν στον αυξανόμενο αριθμό ιστιοπλοϊκών σκαφών και θαλαμηγών, ενώ παράλληλα αποτελούν εξαιρετικές επενδυτικές ευκαιρίες.
Επιπλέον, απαιτείται η κατασκευή νέων μαρίνων, καθώς η χώρα μας καλείται να φιλοξενήσει ακόμα περισσότερα σκάφη και τους ιδιοκτήτες τους.
Έπρεπε να ταξιδέψει πρόσφατα στην Τουρκία ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος για να αναγνωρίσει τη σημασία του Γιότινγκ στα μεγέθη του Ελληνικού τουρισμού και τις προοπτικές που διαγράφονται, αφού διαπίστωσε επιτόπια πως τρέχει αυτός ο κλάδος στη γείτονα χώρα.
Ο τομέας του γιότινγκ είναι μια «σημαντική πηγή εσόδων», αλλά «μαστίζεται από αντικίνητρα», δήλωσε (μόλις πριν ένα μήνα στο Posidonia Sea Tourism Forum), ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γ. Βερνίκος, προσθέτοντας ότι τα αντικίνητρα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα το 80% περίπου των σκαφών αναψυχής που έδρευαν στην Ελλάδα την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004, να μετεγκατασταθούν πλέον στην Κροατία και την Τουρκία, δύο χώρες οι οποίες έχουν αναγνωρίσει τα οφέλη του θαλάσσιου τουρισμού.
Το ελληνικό γιότινγκ βρίσκεται σε «εντατική μονάδα», τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) κ. Α. Στελλιάτος, ζητώντας στοχευμένη διαφήμιση, υποδομές (μαρίνες), εκπαίδευση για τους εργαζόμενους στον κλάδο, βελτίωση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό και ένταξη του γιότινγκ στον αναπτυξιακό νόμο. Το 2010 οι κρατήσεις των επαγγελματικών σκαφών με πλήρωμα, σημείωσαν πτώση που ξεπερνά το 80% σε σχέση με το 2009, δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι αρκετά σκάφη μένουν παροπλισμένα ακόμα και σήμερα, καθώς η ζήτηση δεν ανταποκρίνεται στην προσφορά.
Σήμερα, στην Ελλάδα υπάρχουν 19 μαρίνες με 6.661 θέσεις ελλιμενισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου