Η εβραϊκή γιορτή της Σκηνοπηγίας - Σουκκότ
Πολλοί τουρίστες από το Ισραήλ θα έρθουν αυτή την εβδομάδα στη Ρόδο!
Η άφιξή τους θα γίνει με αφορμή τις διακοπές που κάνουν οι Εβραίοι για το Sukkot, τη γιορτή της Σκηνοπηγίας, που αρχίζει από το απόγευμα της Πέμπτης.
Μετά τις δέκα Ημέρες του Δέους, στην πανσέληνο του μήνα Τισσρί, οι Εβραίοι γιορτάζουν το Σουκκότ, την χαρούμενη γιορτή της εκπλήρωσης και της συνάθροισης των αγαθών που ρέουν ύστερα από την μετάνοια και την συγχώρεση.
Η γιορτή κρατάει εννέα μέρες και αρχίζει στις δεκαπέντε του μήνα
Τισσρί.
Οι δύο πρώτες μέρες λέγονται Σουκκότ. Η έβδομη μέρα λέγεται Ωσσανά Ραμπά, δηλαδή η Μεγάλη Ικεσία. Η όγδοη λέγεται Σσεμινί Ατσέρετ, δηλαδή η όγδοη μέρα της ιερής συνάθροισης. Η ένατη μέρα λέγεται Σιμχάτ Τορά.
Το Σουκκότ γιορτάζεται για να τιμήσουν τις περιπλανήσεις των Εβραίων στην Έρημο, μετά την απελευθέρωση τους από την Αίγυπτο, όταν ήταν αναγκασμένοι να ζουν σε σκηνές, καλύβες ή παραπήγματα.
Επειδή η γιορτή πέφτει την περίοδο της συγκομιδής των φρούτων, είναι
ταυτόχρονα και γιορτή ευχαριστιών για τα άφθονα δώρα που έδωσε η φύση στον άνθρωπο τον περασμένο χρόνο.
Μερικά από τα έθιμα αυτής της πολυήμερης γιορτής:
Σουκκότ λοιπόν η γιορτή και Σουκκά είναι μια πρόχειρη σκηνή, σαν καλύβα, που στήνεται στο προαύλιο, στον κήπο ή στην ταράτσα του σπιτιού. Η σκεπή της δεν είναι από σανίδια, αλλά από κλαδιά, που τοποθετούνται χωρίς να στερεωθούν ή να δεθούν μεταξύ τους. Προσφέρει σκιά από τον ήλιο στην διάρκεια της ημέρας και επιτρέπει σε όποιον κάθεται μέσα, να βλέπει τα αστέρια του ουρανού το βράδυ.
Όλα τα γεύματα κατά τη διάρκεια του Σουκκότ τρώγονται μέσα στη σουκκά, όπου κάθε μέρα από την Δευτέρα έως και την Κυριακή (εξαιρουμένου του Σαββάτου), οι πιστοί κρατάνε μαζί και "κουνάνε" τέσσερα είδη φυτών:
το ετρόγκ (κίτρο), το λουλάβ ( κλαδί φοίνικα), δύο κλωνάρια ιτιάς (αραβότ) και τρία κλωνάρια μυρτιάς (αντασίμ).
Οι σοφοί λένε ότι τα τέσσερα αυτά είδη φυτών αντιπροσωπεύουν τον Εβραϊκό λαό και παρομοιάζουν την γεύση και την καρποφορία που έχουν ή δεν έχουν τα φυτά αυτά, με την γνώση της Τορά και τις καλές πράξεις που κάνουν ή δεν κάνουν οι άνθρωποι. Το "κούνημα" των τεσσάρων φυτών προς όλες τις κατευθύνσεις, συμβολίζει την επιβλητική παρουσία του Θεού σε όλες τις διαστάσεις του χώρου.
Τα δύο πρώτα βράδια, όπως σε όλες τις γιορτές, ανάβουν τα κεριά, λέγοντας την προσευχή τους.
Η διπλή σημασία της γιορτής, ιστορική και γεωργική, τη συνδέει με τις άλλες δύο μεγάλες εβραϊκές γιορτές, το Πέσαχ και το Σσαβουότ, που έχουν αντίστοιχη ιστορική και γεωργική σημασία. Kατά την διάρκεια τoυς οι Εβραίοι ανέβαιναν με τα πόδια μέχρι την Ιερουσαλήμ για να προσκυνήσουν τον Κύριο στον Ναό Του, το Μπέτ-Αμικντάσς και να του προσφέρουν μέρος από την σοδειά τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου