Πέμπτη 15 Μαρτίου 2012

15 Μαρτίου, ποιοί γιορτάζουν, ποιοί γεννήθηκαν;

Χρόνια Πολλά στον Αγάπιο που γιορτάζει...
Σήμερα είναι Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή,
Παγκόσμια Ημέρα κατά της Αστυνομικής Βαρβαρότητας και
Διεθνής Ημέρα Βραδύτητας.

Μια μέρα σαν κι αυτή γεννήθηκαν:

* Το 1813 ο Άγγλος γιατρός Τζον Σνόου που εισήγαγε τη χρήση του αιθέρα ως αναισθητικό και
* Το 1884, στη Λευκάδα, ο ποιητής Άγγελος Σικελιανός.

Την ίδια μέρα έφυγαν από τη ζωή:
* Το 1951, ο Ιωάννης Παρασκευόπουλος, έλληνας αστρονόμος. Ένας κρατήρας στη σελήνη φέρει το όνομά του.
* Το 1969, ο πρόεδρος της ΕΔΑ Γιάννης Πασαλίδης, ενώ βρισκόταν σε κατ' οίκον περιορισμό.
* Το 2006 ο Γεώργιος Ράλλης, πολιτικός που διετέλεσε και πρωθυπουργός της χώρας και
* Το 1975, σε ηλικία 69 ετών στο Παρίσι ο μεγιστάνας Αριστοτέλης Ωνάσης

Ο Ωνάσης, υπήρξε ίσως ο πιο διάσημος Έλληνας των τελευταίων αιώνων. Ήταν ο άνθρωπος που έκανε τ’ όνομά του συνώνυμο του πλούτου και της δύναμης.

«Όταν εγκατέλειπα τη φλεγόμενη Σμύρνη ένιωθα σαν τον κόμη Μοντεκρίστο… Ήθελα να βρω έναν θησαυρό αμύθητης αξίας και να επιστρέψω παντοδύναμος να εκδικηθώ αυτούς που κρέμασαν τον θείο μου, σκότωσαν τους Έλληνες, έκαψαν τα σπίτια μας… Αυτόν τον θησαυρό τον δημιούργησα μόνος μου και είδα δυνατούς της Γης, πολιτικούς, πρίγκιπες, καλλιτέχνες, να υποκλίνονται μπροστά μου, όπως και όμορφες και διάσημες γυναίκες… Έχω τη ψευδαίσθηση ότι κυβερνάω από το γραφείο μου ωκεανούς και ουρανούς, αλλά συχνά πατώντας στο χώμα, που το νιώθω πιο οικείο και δυνατό από άσφαλτο, τσιμέντο, μάρμαρο, συνειδητοποιώ ότι δεν είμαι παρά κόκκος άμμου του σύμπαντος… Το ίδιο ένιωσα κι όταν ξαναπάτησα το χώμα της γενέθλιας πόλης μου…».
ΕΔΩ, σχετικό βίντεο για τον Ωνάση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: