Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009

Έκθεση από τα Μούγλα Τουρκίας στη Ρόδο

Για να μαθαίνετε τα γεγονότα την ώρα που συμβαίνουν και να μη σας σερβίρουν μπαγιάτικα νέα, κλικ στο in12.gr
H νέα ειδησεογραφική πύλη της Δωδεκανήσου, σε λίγες μέρες στον υπολογιστή σας.
Σήμερα: Έκθεση από τα Μούγλα Τουρκίας στη ΡόδοΣχετικό βίντεο εδώ

Γκερέκου: Νέο ξεκίνημα για τον τουρισμό


Η φετινή PHILOXENIA μας βρίσκει σε ένα νέο ξεκίνημα για την Ελλάδα, ένα νέο ξεκίνημα για τον τουρισμό, ο οποίος τα τελευταία χρόνια επλήγη όχι μόνο από την διεθνή οικονομική κρίση αλλά και από άστοχους χειρισμούς και έλλειψη ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού, είπε η Άντζελα Γκερέκου στα εγκαίνια της 25ης έκθεσης Philoxenia. Μεταξύ άλλων στην ομιλία της η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, είπε:

"Ο Τουρισμός αντιμετωπίζει άμεσα, επείγοντα και κρίσιμα προβλήματα. Με βάση τα υπάρχοντα στοιχεία αντιμετωπίζει μείωση γύρω στο 16% στα έσοδα για τη φετινή χρονιά. Οι διεθνείς εκθέσεις ανταγωνιστικότητας σχετικά με τις τουριστικές υπηρεσίες της χώρας μας τα τρία τελευταία χρόνια, έδειχναν μια κατάσταση η οποία βρισκόταν ούτε λίγο, ούτε πολύ σε «ελεύθερη πτώση». Πράγμα που πολύ απλά σήμαινε, ότι κανείς δεν ασχολούνταν με το θέμα του Τουρισμού σοβαρά - και τουλάχιστον σε επίπεδο «έργων» και όχι «εξαγγελιών». Επομένως λοιπόν, δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να ισχυριστεί σοβαρά, ότι ο Ελληνικός Τουρισμός ήταν έτοιμος και «οχυρωμένος» για να αντιμετωπίσει αυτή την κρίση που πλέον βιώνουμε. Το έχουμε ξαναπεί ότι ουδείς αμφισβητεί την ύπαρξη της οικονομικής κρίσης - όμως εάν θέλουμε να είμαστε απολύτως αντικειμενικοί, οφείλουμε να πούμε ότι το αποτέλεσμα αυτό δεν οφείλεται ΜΟΝΟ στην οικονομική κρίση. Ο Τουρισμός, δεν ήταν μια οικονομική δραστηριότητα, η οποία «κατά τα άλλα πήγαινε καλά» - κάθε άλλο μάλιστα. Οι διεθνείς εκθέσεις ανταγωνιστικότητας σχετικά με τις τουριστικές υπηρεσίες της χώρας μας τα τρία τελευταία χρόνια, έδειχναν αυτή τη σαφή καθοδική πορεία. Πράγμα που πολύ απλά σήμαινε, ότι κανείς δεν ασχολούνταν με το θέμα του Τουρισμού σοβαρά - και τουλάχιστον σε επίπεδο «έργων» και όχι λεκτικών «εξαγγελιών». Δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να ισχυριστεί σοβαρά, ότι ο Ελληνικός Τουρισμός ήταν έτοιμος και «οχυρωμένος» να αντιμετωπίσει αυτή τη δύσκολη νέα πραγματικότητα.

Όμως το ζήτημα τη στιγμή αυτή, δεν είναι να μείνουμε στο «χτες» αλλά να δούμε πως μπορούμε να προχωρήσουμε στο «αύριο» - και επομένως, το τι «έγινε» δεν έχει τόσο επείγουσα σημασία, όσο το τι «θα γίνει» από εδώ και εμπρός. Και σε αυτό θα περάσω αμέσως.

Οι βασικές μας προτεραιότητες είναι: «συμμάζεμα», και οριοθέτηση του τοπίου του Ελληνικού Τουρισμού αφενός, και προσδιορισμός ξεκάθαρων στόχων για το μέλλον μέσω συγκεκριμένων επιχειρησιακών σχεδίων. Αλλά ας τα πάρουμε ένα-ένα...

Ο Τουρισμός στην Ελλάδα, βρίσκεται αντιμέτωπος με σοβαρότατα νομοθετικά κενά και μία ανεξήγητη πολυνομία και γραφειοκρατία. Στόχος δικός μας είναι να ξεκαθαρίσει νομοθετικά το τοπίο, προς την κατεύθυνση της κάλυψης των κενών και της απλοποίησης της σχετικής νομοθεσίας. Είναι δύσκολο να εξηγήσει κανείς σε κάποιον ξένο επενδυτή που ενδιαφέρεται να έρθει στη χώρα μας, πως, από τη μια θέλουμε την επένδυσή του, από την άλλη όμως, έχουμε θέσει ως προαπαιτούμενο για να την πραγματοποιήσει, τη συγκέντρωση 100 διαφορετικών εγγράφων από σχετικές και άσχετες με το αντικείμενο δημόσιες υπηρεσίες - και το χρησιμοποιώ αυτό απλά ως παράδειγμα. Να ξέρετε, ωστόσο, πως δεν μας ενδιαφέρει μόνο η μεγάλη επένδυση: δηλώνουμε κατηγορηματικά πως θα είμαστε δίπλα στους μικρούς επιχειρηματίες του χώρου, στη μεγάλη αυτή ραχοκοκαλιά του Τουρισμού μας. Στους ιδιοκτήτες των μικρών ενοικιαζόμενων καταλυμάτων, στους χιλιάδες που με τη συνεισφορά τους συνθέτουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Αξίζει να υπογραμμίσω εδώ, πως η προηγούμενη διακυβέρνηση της χώρας, τουλάχιστον στον τομέα του Τουρισμού, ενώ παρουσίασε σχεδόν μηδενικό έργο στη θεσμική συγκρότηση του κλάδου (και εννοώ μόνο ένα πλήρες Νομοσχέδιο στα πέντε χρόνια!), αντίθετα, παρουσίασε τεράστιο έργο στο πεδίο της «φωτογραφικής Νομοθεσίας», με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής, ένθετες σε άσχετα Νομοσχέδια, οι οποίες ήταν καταφανές ότι σκοπό είχαν να ρυθμίσουν «συγκεκριμένες περιπτώσεις» και όχι συνολικότερα το θέμα Τουρισμός. Από εδώ και πέρα αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ, γιατί, πολύ απλά, δεν αποδεχόμαστε τέτοιου είδους πρακτικές.

Ο επόμενος στρατηγικός μας στόχος είναι η χάραξη μιας μακροπρόθεσμης τουριστικής πολιτικής με ενδιάμεσες φάσεις, συνέπεια, διάρκεια και σαφείς στόχους. Όπως και για κάθε άλλη «οικονομική / αναπτυξιακή» δραστηριότητα έτσι και για τον τουρισμό πρέπει να χρησιμοποιήσουμε συγκεκριμένα ως εργαλεία, μελέτες, αναλύσεις, μεθόδους και τεχνικές. Όλοι ξέρουμε πολύ καλά, ότι αυτού του τύπου οι μελέτες και οι αναλύσεις, υπάρχουν και έχουν πληρωθεί πλουσιοπάροχα από την Ελληνική Πολιτεία. Όμως ποτέ δεν αξιοποιήθηκαν ουσιαστικά. Μόνο αναφορές γίνονταν στις μελέτες αυτές, κυρίως για λόγους επικοινωνίας, παρά για λόγους ουσίας. Δική μας πρόθεση είναι, η επανεξέταση όλου αυτού του υλικού, η «επικαιροποίησή του όπου και αν χρειάζεται και η επεξεργασία και χρησιμοποίησή του για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Σε κάθε περίπτωση, το άμεσο ζητούμενο για εμάς είναι η σύνδεση ενός ορθολογικού κεντρικού σχεδιασμού για την τουριστική ανάπτυξη το οποίο θα επεξεργαστούμε αναλυτικά, σε συνδυασμό με τους διαθέσιμους πόρους, δλδ με τα κονδύλια που έχει στη διάθεση του το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013 και από το δημόσιο προϋπολογισμό.

Μόνο έτσι, μπορούμε να εξασφαλίσουμε έμπρακτα πως θα σταματήσει η διασπάθιση του δημόσιου χρήματος μέσω διαύλων και χορηγήσεων που τελικά εξυπηρετούσαν τα συμφέροντα ατόμων και όχι συνολικών πολιτικών προγραμμάτων. Επιχειρούμε να αλλάξουμε την ίδια την «εικόνα» της χώρας.

Η εθνική στρατηγική για τον Τουρισμό που προετοιμάζουμε, εκεί ακριβώς στοχεύει: μέσα από την προοδευτική αναβάθμιση του branding της χώρας μας στην υφήλιο [επιδίωξη που ξέρουμε πως δεν είναι εύκολη], διεκδικούμε ένα δυναμικότερο εισοδηματικά και πολιτισμικά ταξιδιωτικό κοινό με καλύτερες συνθήκες κατανομής μέσα στο διευρυμένο πολυ-εποχικό τουριστικό έτος.

Επιχειρούμε να προσδιορίσουμε και στη συνέχεια να αναπτύξουμε μια σειρά «ειδικών μορφών» αλλά και εναλλακτικών μορφών τουρισμού , όπως ο θαλάσσιος τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός και ο εκθεσιακός τουρισμός, υποστηρίζοντας αυτές τις μορφές σε όλα τα επίπεδα: ανάπτυξη δραστηριοτήτων, θεσμική θωράκιση, υποδομές, κατάρτιση απασχολούμενων, κίνητρα, προβολή.

Η πιστοποίηση τουριστικών δραστηριοτήτων, εγκαταστάσεων αλλά -ακόμη- και προορισμών, αποτελεί μια ακόμα μέριμνα μας. Μέσω της κατάρτισης των απασχολούμενων και των επιχειρηματιών του χώρου, σκοπεύουμε στην αναβάθμιση του ίδιου του επαγγελματικού προφίλ του χώρου. Στο βαθμό που η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών παραμένει το μεγάλο ζητούμενο, η ολοκληρωμένη τουριστική εκπαίδευση και ενημέρωση αποτελεί ίσως το σημαντικότερο όχημα αλλαγής.

Και βέβαια, ανταποκρινόμαστε δραστικά στο αίτημα της εποχής: τη συμμόρφωση με τις αρχές της πράσινης ανάπτυξης.

Πρόσφατα είχε βρεθεί στην Αθήνα ο Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, προσκεκλημένος ομιλητής του 8ου Συνεδρίου του ΣΕΤΕ. Η τοποθέτησή του για εμένα, ήταν μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη, γιατί - αν μη τι άλλο-, αποδείκνυε ότι οι αρχές της «Πράσινης Οικονομίας» και η Βιώσιμη Ανάπτυξη ως προοπτική και στόχος για τον Ελληνικό Τουρισμό, δεν είναι απλά μια «γραφική ιδέα», αλλά αποτελεί κεντρική επιλογή ολόκληρης της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Και είναι σαφές νομίζω σε όλους όσοι παρακολουθούν τη εξέλιξη των διεθνών τάσεων στον Τουρισμό, ότι η οικολογική ευαισθητοποίηση και η φροντίδα για το περιβάλλον, αποτελούν ήδη βασικές παραμέτρους επιλογής προορισμού για μεγάλο αριθμό ταξιδιωτών παγκοσμίως. Η στρατηγική αυτή επιλογή ανάδειξης της «αειφόρου ανάπτυξης», βρίσκεται σε απόλυτη ταύτιση με τον κεντρικό άξονα της αναπτυξιακής μας πολιτικής - μια πρόταση την οποία το ΠΑΣΟΚ, έθεσε ως βασική προτεραιότητα του Κυβερνητικού του προγράμματος.

Υπό το πρίσμα αυτό, διαφωνήσαμε κάθετα με τη λογική η οποία ενυπήρχε στο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό που είχε κυρίως ως στόχο την αγορά ακινήτων και όχι την τουριστική ανάπτυξη. Και αυτό κατά τη δική μας γνώμη, είναι ένα σκεπτικό λανθασμένο από την αρχή έως το τέλος του. Εάν κάποιος ταυτίζει τον «Τουρισμό» με την «Αγορά Ακινήτων», αυτομάτως σημαίνει ότι δεν βλέπει καμία άλλη από τις πολλαπλές και (ποιοτικά) διαφορετικές, διαστάσεις του.

Το σκεπτικό του να «χτίσω παντού όπου βλέπω να υπάρχει χώρος» σημαίνει στην πράξη, καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, οικοδομική επιβάρυνση περιφερειακών περιοχών της χώρας, «αστικοποίηση» του τοπίου, χωροταξικός κορεσμός ελεύθερων περιοχών. Αυτή η λογική οδηγεί τόσο στη μείωση της ποιότητας του παρεχόμενου «τουριστικού σου προϊόντος», όσο και στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής. Γιατί τελικά, περί αυτού πρόκειται. Εμείς αυτό δεν το αποδεχόμαστε.

Και να σκεφθεί κανείς ότι αυτή η λάθος απόφαση, πάρθηκε σε εντελώς λάθος χρόνο: τη στιγμή που ήδη υπάρχει υπερ-πληρότητα παρεχομένων κλινών σε επίπεδο ξενοδοχειακής εξυπηρέτησης στη χώρα. Και για να μην πάμε μακριά, σας λεω δύο παραδείγματα: το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων σε πρόσφατη μελέτη του, διαπίστωσε ότι το υπάρχον ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας υπερβαίνει την τρέχουσα ζήτηση κατά 184,2%. Αυτό όσον αφορά τις ξενοδοχειακές μονάδες βέβαια. Αλλά ας πάμε και στο θέμα των παραθεριστικών κατοικιών και ας δούμε τι συνέβη με το παρόμοιο μοντέλο που εφάρμοσε η Κύπρος: υπήρξε μαζική ανέγερση οικοδομών παραθεριστικών κατοικιών, η οποία έφτασε σε σύντομο χρόνο την αγορά σε κορεσμό. Και φυσικά, για να μη μιλήσουμε για το δυσμενέστερο παράδειγμα όλων, που ως γνωστόν είναι η Ισπανία. Έχουμε ήδη λοιπόν δεσμευθεί για απόσυρση του Ειδικού Χωροταξικού και σύντομα πιστεύω θα μπορέσουμε να ανακοινώσουμε τις προτάσεις μας για την αντικατάστασή του.

Όμως είναι προφανές, ότι δεν υπάρχουν μόνο προβλήματα στο συνολικό χωροταξικό σχεδιασμό του Τουρισμού αλλά υπάρχουν και προβλήματα που αφορούν την εσωτερική λειτουργία δημοσίων φορέων του Τουρισμού. Δεν είναι μυστικό νομίζω σε κανέναν από εμάς, ότι η κατάσταση που παραλαμβάνουμε είναι καταχρεωμένη. Δεν υπάρχει ούτε ένας δημόσιος φορέας του Τουρισμού , ο οποίος να μην έχει χρέη. Ούτε ο ΕΟΤ, ούτε η ΕΤΑ, για να είμαι σαφής. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα κατ’ αρχήν: ότι οι δικές μας δυνατότητες για το μέλλον, έχουν υπονομευθεί εξ’ αρχής και ότι βρισκόμαστε σε μία κρίσιμη στιγμή, κατά την οποία πρέπει να πάρουμε σοβαρές αποφάσεις για το χειρισμό της συγκυρίας.

Yπήρχε μέχρι στιγμής κανένας έλεγχος αποτελεσματικότητας των εξόδων αυτών των οργανισμών?? Η απάντηση είναι όχι. Ήξερε μήπως κανείς, τι ακριβώς μετρήσιμο ανταποδοτικό όφελος είχαν για τη χώρα και τον τουρισμό, όλα αυτά τα ποσά τα οποία αφειδώς δαπανούνταν δεξιά και αριστερά?? Η απάντηση είναι και πάλι, όχι. Μόνο και μόνο αυτή η σκέψη είναι αρκετή νομίζω, για να εξηγήσει κανείς το πως βρισκόμαστε στη σημερινή κατάσταση. Και βρισκόμαστε μάλιστα σε μια κατάσταση, στην οποία ΠΡΕΠΕΙ να ξοδέψουμε και να επενδύσουμε, για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε τον Τουρισμό. Αλλά τα λεφτά που χρειαζόμαστε, δεν τα έχουμε, τουλάχιστον στο βαθμό που θα θέλαμε να τα είχαμε.

Eπίσης εκείνο που θα πρέπει εδώ να επισημάνουμε είναι ότι το κεφάλαιο «Τουρισμός», αντιμετωπίζεται από εμάς με μια εντελώς διαφορετική οπτική. Γνωρίζω ήδη καλά, ότι πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι έχουν εκφράσει αμφιβολίες ή και φόβους, σχετικά με τη δημιουργία του κοινού Υπουργείου Πολιτισμού - Τουρισμού. Θέλω όμως και από εδώ να ξεκαθαρίσω το εξής: Γνωρίζουμε τα όρια και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε πεδίου. Γνωρίζουμε τα σημεία εκείνα στα οποία μπορούν αυτά τα δύο να συν-ενεργήσουν και να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Όπως επίσης γνωρίζουμε και το που διαφοροποιούνται. Και όπως είπα και πριν από λίγες ημέρες, και επιτρέψτε μου να το επαναλάβω, αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε απόλυτα την «εθνική βαρύτητα» του Πολιτισμού, όπως αναγνωρίζουμε και σεβόμαστε απόλυτα την «επιχειρηματική φύση» του Τουρισμού.

Για παράδειγμα ας πάρουμε τη περίπτωση της Μακεδονίας. Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά τη σημασία του τεράστιου πολιτιστικού αποθέματος στη σημαντική αυτή γεωπολιτικά περιφέρεια. Εκτός από τους αρχαιολογικούς, ιστορικούς και θρησκευτικούς χώρους της Μακεδονίας, πραγματοποιούνται πλήθος διεθνών πολιτιστικών εκδηλώσεων, όπως το Φεστιβαλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και η Μπιενάλε, που λειτουργούν ως πόλος έλξης πλήθους τουριστών. Εμείς δεσμευόμαστε ότι αυτές τις δράσεις θα τις στηρίξουμε και θα τις ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο. Έτσι η Μακεδονία μπορεί να αναδειχθεί σε υπόδειγμα σύζευξης πολιτισμού-τουρισμού και για την υπόλοιπη Ελλάδα.

Γενικότερα, θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι οι άμεσες ενέργειες μας θα στηρίζονται κατά βάση στην εφαρμογή της «Πρότασης των 12 μέτρων για τη στήριξη του Τουρισμού», την οποία ήδη είχαμε ανακοινώσει στην αρχή της περιόδου της οικονομικής κρίσης. Είναι ήδη γνωστές νομίζω σε όλους οι προτάσεις αυτές και δεν υπάρχει λόγος να τις επαναλάβω εδώ αναλώνοντας το χρόνο σας. Η ουσία είναι ότι εκείνες οι δεσμεύσεις μας θα τηρηθούν στο ακέραιο - όπως άλλωστε και οτιδήποτε έχει ειπωθεί προεκλογικά από το ΠΑΣΟΚ.

Επιτρέψτε μου όμως να σας τονίσω, για μια ακόμη φορά, τα βασικά σημεία της πολιτικής μας: 1) Αναβάθμιση της κυβερνητικής προτεραιότητας και οργάνωση της για τον Τουρισμό σε κεντρικό επίπεδο, με καθορισμό ξεκάθαρων στόχων και οριζοντίων συνεργειών από όλα τα εμπλεκόμενα Υπουργεία και τους υπόλοιπους βασικούς θεσμικούς φορείς 2) Νομοθετικό «ξεκαθάρισμα» του τοπίου του Ελληνικού Τουρισμού και ρύθμιση όλων των πολλών και σοβαρών εκκρεμοτήτων που υπάρχουν στο συγκεκριμένο τομέα. 3) αύξηση της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού «τουριστικού προϊόντος» με συγκεκριμένες και στοχευόμενες ενέργειες όπως η ενίσχυση ποιοτικών καταλυμάτων σχετικών κινήτρων, έρευνα για το καθεστώς των «all inclusive» μονάδων και θέσπιση κινήτρων για τη σταδιακή απεξάρτηση των επιχειρηματιών από το συγκεκριμένο μοντέλο, κατάργηση των των ενισχύσεων για την ανέγερση καταλυμάτων σε ήδη υπερκορεσμένες περιοχές, εμπλουτισμός του τουριστικού μας προϊόντος με εναλλακτικές μορφές τουρισμού, η ισόρροπη αξιοποίηση του ΕΣΠΑ 2007-13 για την ενίσχυση του ποιοτικού τουρισμού, η εφαρμογή των Οδηγιών της Ε.Ε. «Για μια Ευρώπη προσβάσιμη σε τουρίστες με αναπηρία» και η προώθηση των αρχών της πράσινης οικονομίας στις τουριστικές επιχειρήσεις με στόχο την ενσωμάτωση λειτουργικών πρακτικών οικολογικής αποτελεσματικότητας 4) Άμεση και ουσιαστική αναβάθμιση της Τουριστικής Παιδείας στη χώρας μας 5) Απεγκλωβισμός του Ελληνικού Τουρισμού από συγκεκριμένες και αποκλειστικές διεθνείς αγορές 6) Δημιουργία κεντρικού οργάνου για τον αποτελεσματικό συντονισμό της διαφήμισης και προβολής της χώρας στο εξωτερικό, μέσα από διαδικασίες ξεκάθαρες διαφανείς και με την κατάθεση γνώμης και άποψης από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με τον Τουρισμό στη χώρα.

Εκείνο για το οποίο τέλος θα ήθελα να διαβεβαιώσω όλους σας, είναι ότι τίποτε δεν πρόκειται να γίνει με αυταρχικές λογικές, τίποτε δεν πρόκειται να γίνει χωρίς προηγούμενο διάλογο και διαβούλευση με όλους τους ανά θέμα εμπλεκόμενους φορείς του Τουρισμού. Η συνεργασία με τους ανθρώπους του Τουρισμού, είναι απαραίτητος όρος για να πετύχουμε τους στόχους μας. Και για να γίνει αυτό, απαιτείται η μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση.

Παρά τις όποιες δυσκολίες υπάρξουν, είμαι αισιόδοξη για το μέλλον. Ο Ελληνικός Τουρισμός, είναι μια τεράστια δεξαμενή ανεκμετάλλευτων δυνατοτήτων, οι οποίες περιμένουν να τις αξιοποιήσουμε.

Κι αυτός ακριβώς είναι ο σκοπός μας:
--- Να ενεργοποιήσουμε κάθε αναξιοποίητη ή παραμελημένη όψη του Τουρισμού μας.
--- Να δώσουμε νέα προοπτική στα συγκριτικά πλεονεκτήματα μας, να τροφοδοτήσουμε την Τουριστική Αγορά με ελπιδοφόρα αναπτυξιακή δυναμική.
--- Nα ενισχύσουμε την κοινωνική συνοχή αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος μας.
--- Να τολμήσουμε να υλοποιήσουμε όσα οι συγκυρίες επιβάλλουν, ενισχύοντας το ανθρώπινο δυναμικό του χώρου, τα νέα «στοιχήματα» που αναδεικνύονται.
--- Nα επανα-διεκδικήσουμε μια νέας μορφής τουριστική ανάπτυξη με την ισόρροπη συμμετοχή όλων των εταίρων: εργαζομένων, φορέων, επιχειρηματιών, τοπικών κοινωνιών, αυτοδιοίκησης και κεντρικού κράτους.

Μπορούμε αλλά και οφείλουμε να δώσουμε στον ελληνικό Τουρισμό και πάλι μια νέα, ισχυρή διεθνή «ταυτότητα», να τον τοποθετήσουμε στη θέση προτεραιότητας που του αρμόζει ανάλογα με τη συνεισφορά του στην Εθνική Οικονομία της χώρας μας. Γιατί το μέλλον είναι ήδη εδώ ..»

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2009

Υπογραφή Μνημονίου Δήμου Ρόδου-Πανεπ. Αιγαίου

Σε πανηγυρική σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας του Δήμου Ροδίων με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Ο Δήμαρχος Ροδίων κ. Χατζής Χατζηευθυμίου ανέπτυξε τους στόχους του Μνημονίου, τους τομείς συνεργασίας και τα θετικά αποτελέσματα στην οργάνωση της ζωής της πόλης και των κατοίκων. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η πόλη δεν απαιτεί μόνο τεχνικά και οικονομικά έργα αλλά επενδύσεις και στον άνθρωπο με στόχο την αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής του.
Ο κοσμήτορας της Σχολής των Ανθρωπιστικών Επιστημών καθ. Καλαβάσης Φρ. μίλησε για τη σύγχρονη μορφή της πόλης και την αμφίδρομη σχέση του πανεπιστημίου με τους φοιτητές και τους καθηγητές με την πόλη και την ανάπτυξη των επιχειρηματικών και πολιτιστικών επιλογών της. video

Γερό "χτύπημα" στο παραεμπόριο της Ρόδου

Σήμερα το πρωί έγινε παρουσίαση όλης της "πραμάτειας" του τελευταίου τριμήνου στο λιμάνι. Το κυνηγητό από τις αρχές θα συνεχισθεί. video

Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2009

Ελληνικά αμπέλια στο δρόμο του Μεταξιού

Στον δρόμο του Μεταξιού στην Κίνα, σε υψόμετρο 1.100 μέτρων και στην ίδια παράλληλο με τη Νάουσα, σύντομα θα υπάρχει ένας αμπελώνας με πολύ παρέξενα για τους Κινέζους ονόματα: αγιωργίτικο, ξινόμαυρο, ασύρτικο, μοσχοφίλερο.

Οι ελληνικές ποικιλίες αμπελιών, δύο ερυθρές και δύο λευκές, θα φυτευτούν στην βορειοδυτική Κίνα και συγκεκριμένα στην πόλη Τιάνσουϊ, στο πλαίσιο κοινής επένδυσης, προϋπολογισμού 10-15 εκατ. ευρώ, του ομίλου Μπουτάρη και της κινεζικής "Mogao Company".

Ανάλογο άνοιγμα έχει κάνει πρόσφατα και ο ΕΑΣ Αμυνταίου, με στόχο να πείσει τους Κινέζους καταναλωτές.

Μεγαλώνουν οι ορδές των πεινασμένων

Οι γονείς εκατομμυρίων παιδιών σε ορισμένες απ' τις πιο φτωχές χώρες της Αφρικής κάνουν περικοπές στον οικογενειακό προϋπολογισμό για ρούχα, πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας, σχολικά δίδακτρα, προκειμένου να τους εξασφαλίσουν έστω και ένα γεύμα τη μέρα, δήλωσε χτες ο γενικός διευθυντής του παγκόσμιου οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ (FAO) Ζακ Ντιούφ.
Η αυξητική τάση στη διόγκωση του αριθμού των υποσιτισμένων λαών δεν αναμένεται να σταματήσει εδώ, αλλά γίνει μεγαλύτερη εξαιτίας της διεθνούς καπιταλιστικής κρίσης. Όπως είπε ο Ντιούφ, μιλώντας στο «Ασοσιέιτεντ Πρες», κάθε έξι δευτερόλεπτα υπάρχει και ένα παιδί στον πλανήτη που πεθαίνει από πείνα και η κατάσταση μπορεί να επιδεινωθεί κι άλλο.

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2009

Ζωγραφική σε γυμνό σώμα



Στο Body Painting στη Νότια Κορέα πραγματοποιήθηκε το Διεθνές «Φεστιβάλ Ζωγραφικής σε γυμνό σώμα» και τα αποτελέσματα υπήρξαν άκρως εντυπωσιακά.

Ράβδοι καθαρού χρυσού στο Harrods!


Τι μπορείτε να βρείτε και να αγοράσετε στα διάσημα καταστήματα Harrods του Λονδίνου; Ένα ρολόι από 100 χιλιάδες λίρες ή και ένα ραδιόφωνο με διαμάντια (80 χιλιάδες λίρες) ή μια αναπηρική καρέκλα σε χρυσό βερνίκι (10 χιλιάδες λίρες) ή ένα επιτραπέζιο ποδοσφαιράκι με διαμαντάκια (8 χιλιάδες λίρες).

Από χθες όμως στο υπόγειο του καταστήματος υπάρχει το πιο ακριβό προϊόν στον κόσμο, που είναι ράβδοι χρυσού από την Ελβετία (καθαρότητας 99,9 τοις εκατό). Διατίθενται σε δώδεκα μεγέθη από ένα γραμμάριο μέχρι 12,5.

Τώρα με το δίκιο σας θα αναρωτηθείτε σε εποχή κρίσης ποιος μπορεί να διαθέσει τουλάχιστον £ 300.000. Ίσως κάποιος σεΐχης ή κάποιος ρώσος νεόπλουτος. Πάντως δώδεκα άτομα μέχρι τώρα έχουν ζητήσει πληροφορίες για τις πλάκες χρυσού.

Αν κι εσείς έχετε σκοπό να κάνετε μια τέτοια επένδυση (μπρρρρρ- κρύο αστείο) επικοινωνήστε με το Harrods, Τμήμα Χρυσού στο +44 (0) 207 893 8201 ή στο email gold@harrods.com.

Το Harrods, είναι το πιο φημισμένο πολυκατάστημα του Λονδίνου. Χρονολογείται από το 1849, όταν ο Χένρι Τσαρλς Χάροντ άνοιξε ένα μικρό παντοπωλείο δίπλα στην Μπρόμπτον Ρόουντ. Το διάσημο κατάστημα τη νύχτα φωτίζεται εξωτερικά από 11.500 λάμπες.

Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2009

Οι πιο σέξι ηγέτες του κόσμου

H πρωθυπουργός της Ουκρανίας είναι η πιο σέξι αρχηγός κράτους στον πλανήτη, σύμφωνα με έρευνα που έγινε στο Ίντερνετ. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Πρωθυπουργός της Νορβηγίας και στην τρίτη ο βασιλιάς του Μπουτάν.
Αν σας τρώει η περιέργεια να δείτε ποιοί είναι οι υπόλοιποι, τι θέση κατέχει ο σκανδαλιάρης Μπερλουσκόνι, ποιά ο Κάρολος Παπούλιας και ποιός είναι ο λιγότερο σέξι ηγέτης του πλανήτη, κάντε κλικ σ αυτό το σύνδεσμο

Έξι νέοι προορισμοί σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία

Η AEGEAN, η μεγαλύτερη ελληνική αεροπορική εταιρία και η bmi, θυγατρική της LUFTHANSA και μέλος της Star Alliance, υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας, η οποία δίνει την δυνατότητα στις δύο εταιρείες να εκτελούν πτήσεις με κοινό κωδικό στο πλαίσιο των δικτύων τους, προσφέροντας έτσι σημαντικά προνόμια στους επιβάτες τους.

Η συνεργασία αυτή, η οποία θα τεθεί σε εφαρμογή στις 25 Οκτωβρίου 2009 με την μετακίνηση της AEGEAN στο Αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου, δίνει την δυνατότητα στην Aegean να προσφέρει 6 νέες συνδέσεις μέσω Λονδίνου στο δίκτυο πτήσεων εξωτερικού, το οποίο αυξάνεται διαρκώς. Η AEGEAN θα προσφέρει στο επιβατικό της κοινό πτήσεις μέσω Λονδίνου προς Μάντσεστερ, Εδιμβούργο, Γλασκώβη, Μπέλφαστ, Αμπερντίν καθώς και προς την πρωτεύουσα της Ιρλανδίας, το Δουβλίνο. Παράλληλα, η bmi θα προσφέρει στο επιβατικό της κοινό πτήσεις μέσω Αθήνας, προς άλλους 4 ελληνικούς προορισμούς, την Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, τα Χανιά και τη Ρόδο. Οι επιβάτες μπορούν να κλείνουν από τώρα θέσεις για πτήσεις μετά τις 25 Οκτωβρίου 2009.

H bmi είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στο αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου, ένα απο τα πιο πολυσύχναστα διεθνή αεροδρόμια και από τους πιο σημαντικούς ενδιάμεσους σταθμούς για πτήσεις παγκοσμίως. Από την έδρα της στο Heathrow, η bmi εκτελεί πτήσεις σε περισσότερους από 30 προορισμούς στην Αγγλία, Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Κεντρική Ασία και Βόρεια Αφρική.

H Aegean Airlines είναι ο μεγαλύτερος ελληνικός αερομεταφορέας. Η εταιρεία διαθέτει τον νεαρότερο σε ηλικία στόλο στην Ευρώπη. Έχοντας παραλάβει ήδη 21 ολοκαίνουργια Airbus Α320/321 λειτουργεί σήμερα με ένα συνολικό στόλο 33 αεροσκαφών με μέση ηλικία τα 2 έτη στις τακτικές πτήσεις της. Με την προσθήκη νέων προορισμών, η εταιρεία σήμερα καλύπτει 52 τακτικά δρομολόγια εσωτερικιού και εξωτερικού. Μέσω της συνεργασίας της με την Lufthansa προσφέρει πρόσβαση σε άλλους 200 προορισμούς του Γερμανικού αερομεταφορέα. Η Aegean έχει γίνει αποδεκτή και είναι σε διαδικασία ένταξης στην μεγαλύτερη και ισχυρότερη παγκόσμια αεροπορική συμμαχία, στην STAR ALLIANCE. Πρόσφατα διακρίθηκε με το βραβείο Skytrax World Airline ως η καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρία της Ευρώπης για το 2009.

Άρωμα γυναίκας στη Βουλή

Ολοκληρώθηκε στις 11:30 σήμερα (14/10) - ενώπιον του αρχιεπίσκοπου Ιερωνύμου - η τελετή ορκωμοσίας των νέων βουλευτών, οι οποίοι αναδείχθηκαν από τις κάλπες της 4ης Οκτωβρίου. Στη νέα Βουλή, το ΠΑΣΟΚ έχει 160 έδρες, η ΝΔ 91, το ΚΚΕ 21, ο ΛΑΟΣ 15 και ο ΣΥΡΙΖΑ 13. Το ένα τρίτο των εδρών καταλαμβάνεται από βουλευτές που εξελέγησαν για πρώτη φορά, ενώ πάνω από τριάντα βουλευτές που έχουν συγγενική σχέση με παλαιούς πολιτικούς ορκίστηκαν στη νέα Βουλή.

Όσο πάνε και αυξάνονται οι γυναικείες παρουσίες στη Βουλή. Αν και η κατεξοχήν πλειοψηφία είναι άνδρες, πενήντα μια γυναίκες – μια περισσότερη σε σχέση με την προηγούμενη Βουλή- βρίσκονται στα έδρανα, αποτελώντας περίπου το 1/6 της καινούργιας Βουλής.

Πέντε είναι Υπουργοί και τέσσερις Υφυπουργοί. οι περισσότερες όλων των εποχών. Το ΠΑΣΟΚ κατέχει και πάλι την πρωτιά με 33 γυναίκες βουλευτές. Χαρακτηριστικό είναι ότι στη Β΄ Αθηνών το ΠΑΣΟΚ έχει 7 γυναίκες βουλευτές, ενώ η ΝΔ ούτε μια!

Στα Δωδεκάνησα εξελέγη για πρώτη φορά γυναίκα βουλευτής, η η 32χρονη οικονομολόγος Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη, που είναι ένα από τα νέα πρόσωπα της Βουλής. Προσπέρασε δύο άνδρες συνυποψηφίους της, τον υφυπουργό Εξωτερικών Γιάννη Βαληνάκη και τον επί χρόνια βουλευτή και πολιτευτή Αναστάσιο Καραμάριο

Πώς αισθάνεστε που είστε η πρώτη γυναίκα που οι Δωδεκανήσιοι στέλνουν να τους εκπροσωπήσει στη Βουλή, τη ρώτησε η "Ελευθεροτυπία" και η Μίκα απάντησε:

«Μεγάλη χαρά, γιατί δικαιώθηκαν οι κόποι μου, γιατί οι συμπατριώτες μου αναγνώρισαν τους αγώνες μου, αλλά ταυτόχρονα και ένα μεγάλο αίσθημα ευθύνης, γιατί είμαι και η πρώτη γυναίκα που πηγαίνει από τον νομό στη Βουλή, αλλά και η μοναδική γυναίκα που εκπροσωπεί τη Ν.Δ.».

Aν μου επιτρέπεται να κάνω ένα σχόλιο... Προσωπικά της πάω πολύ τις γυναίκες που ασχολούνται με την πολιτική γιατί εκτός που αντιλαμβάνονται τα πράγματα όπως οι άνδρες, οι γυναίκες είναι επιπλέον πιο ευαίσθητες, πρακτικές και ικανές να ανταποκρίνονται σε πολλές υποχρεώσεις παράλληλα. Οι γυναίκες έχουν ευρηματικότητα, πείσμα, πάθος, δύναμη για να ανταπεξέλθουν στα δύσκολα. Προσόντα χρήσιμα, κυρίως στην πολιτική.

Τώρα αν είναι και πρωτάκια στη Βουλή, όπως η Μίκα ιατρίδη, ακόμα καλύτερα γιατί η ανανέωση προσώπων και ιδεών φρεσκάρει το πολιτικό σύστημα. Του αλλάζει εικόνα και νοοτροπία.

Οι νέοι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν τον πολιτικό λόγο. Καταργούν τα στερεότυπα και τα «κλισέ». Πείθουν περισσότερο τους πολίτες, γιατί ακούν καλύτερα τα προβλήματα. Ταιριάζουν περισσότερο με την κοινωνία. Εξ άλλου το μέλλον φτιάχνετε με νέους και σε αυτούς πρέπει να επενδύσουμε.

Εν τω μεταξύ, αύριο (15/10), θα πραγματοποιηθεί η εκλογή του προέδρου της Βουλής, θέση για την οποία το ΠΑΣΟΚ προτείνει τον Φίλιππο Πετσάλνικο. Στη συνέχεια θα συνεδριάσει η Ολομέλεια της Βουλής, για πρώτη φορά μετά τον Μάιο, όταν έκλεισε αιφνιδιαστικά.

Την Παρασκευή ξεκινά η συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, η οποία θα ολοκληρωθεί με την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης από τη Βουλή τα μεσάνυχτα της Κυριακής.

Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2009

Ακόμα μοιράζει χρήματα η Ν.Δ.

Αποκλειστικό! Ακόμα μοιράζει χρήματα η Νέα Δημοκρατία…
Ταξίδι – αστραπή έκανε σήμερα στην Αθήνα ο Δήμαρχος Ρόδου και επέστρεψε το απόγευμα με χρήματα στις αποσκευές του!
Ο Χατζής Χατζηευθυμίου κατάφερε και πήρε τη χρηματοδότηση για την πλατεία του Αγ. Νικολάου, που ανέρχεται στο ποσό των 400.000 ευρώ.
Τη μελέτη του έργου είχε παρουσιάσει πρόσφατα ο Δήμαρχος στο Συμβούλιο Ανάπτυξης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την απόφαση την είχε υπογράψει, λίγο πριν εγκαταλείψει την πολιτική, ο υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ, της ΝΔ Γιώργος Σουφλιάς.

Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2009

1 στους 4 Μουσουλμάνος

Σε oλόκληρο τον κόσμο ζουν 1,57 δισεκατομμύρια μουσουλμάνοι. Δηλαδή, ο ένας στους τέσσερις κατοίκους της Γης έχει ασπαστεί το Ισλάμ. Και ενώ η καρδιά του Ισλάμ χτυπάει στη Μέση Ανατολή, οι περισσότεροι μουσουλμάνοι ζουν στην Ασία (περισσότερο από 60% των μουσουλμάνων όλου του κόσμου).

Περίπου το 20% ζει στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, το 15% στην υποσαχάρια Αφρική, το 2,4% στην Ευρώπη και το 0,3 % στην αμερικανική ήπειρο. Τουλάχιστον 317 εκατομμύρια μουσουλμάνοι -περίπου το ένα πέμπτο του συνολικού πληθυσμού- ζουν σε κράτη όπου το Ισλάμ δεν είναι η θρησκεία της πλειοψηφίας των κατοίκων.

Τις μεγαλύτερες μουσουλμανικές μειοψηφίες έχει η Ινδία (161 εκατομμύρια άνθρωποι), η Αιθιοπία (28 εκατομμύρια), η Κίνα (22 εκατομμύρια), η Ρωσία (16 εκατομμύρια) και η Τανζανία (13 εκατομμύρια). Στην Ευρώπη ζουν 38 εκατομμύρια μουσουλμάνοι, εκ των οποίων τα τέσσερα εκατομμύρια στη Γερμανία. Στην αμερικανική ήπειρο ζουν 4,6 εκατομμύρια μουσουλμάνοι. Ανάλογη μελέτη για τον χριστιανισμό πρόκειται να ξεκινήσει την ερχόμενη χρονιά.

Παρασκευή, 9 Οκτωβρίου 2009

Πως θα ψαρώσουν οι γυναίκες μαζί σου

Θέλεις να ρίξεις μια γυναίκα στο κρεβάτι; Τότε, μην ξεχάσεις να βγάλεις έξω τα σκουπίδια! Και ίσως, να κάνεις και ένα σκούπισμα. Σύμφωνα με ένα νέο βιβλίο, με τίτλο «Why Women Have Sex», η γενετήσια πράξη είναι το τελευταίο πράγμα που έχουν οι γυναίκες στο μυαλό τους. Ανάμεσα στους 200 λόγους για τους οποίους τα κορίτσια κάνουν σεξ περιλαμβάνεται η βαρεμάρα και επειδή κάποιος τους κέρασε ένα ωραίο δείπνο.
Κι επειδή το βιβλίο Why Women Have Sex, αναφέρεται στο φαγητό, να προσθέσω και την προσωπική μου άποψη:
Για να της αποδείξεις ότι όχι μόνο δεν έχεις παρτίδες με τον Σκρουτζ, αλλά είσαι γεννημένος τζέντλεμαν και ΧL, φρόντισε να πληρώσεις το λογαριασμό χωρίς να σε πάρει πρέφα. Εννοώ, όταν έρθει η στιγμή που θα ακούσεις από τα χείλη της «ζήτησε το λογαριασμό», να απαντήσεις με άνεση: «Είμαστε ΟΚ, φεύγουμε τώρα». Πρόκειται για έναν απλό τρόπο - δόλωμα για να ψαρώσει μαζί σου.
Η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών προτιμά τους χουβαρντάδες! Σε αυτό το συμπέρασμα έχουν καταλήξει οι ιδιοκτήτες γραφείων γνωριμιών, που υποστηρίζουν πως το 90%-95% των γυναικών θέλει τον άνδρα ανοιχτοχέρη και με μεγάλη καρδιά!

Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου 2009

Αλικαρνασσός, η Μύκονος της Τουρκίας




H Αλικαρνασσός (η σημερινή τούρκικη ονομασία της πόλης είναι Bodrum) ήταν αποικία των Δωριέων στα παράλια της Καρίας, στη Μικρά Ασία.

Υπήρξε σημαντικό εμπορικό κέντρο της αρχαιότητας και είχε αναπτύξει εμπορικές σχέσεις με την Αίγυπτο. Αυτό αποδεικνύει πως η ναυσιπλοΐα της Αλικαρνασσού παρουσίαζε μεγάλη ανάπτυξη. Ήταν παράλληλα κι ένα αξιόλογο πνευματικό κέντρο. Κατά τη διάρκεια των περσικών πολέμων είχε συμμαχήσει με τους Πέρσες. Η βασίλισσα της Αλικαρνασσού Αρτεμισία είχε εκστρατεύσει μαζί με το Ξέρξη εναντίον της Ελλάδας, επικεφαλής πέντε πλοίων. Η πόλη είναι συνδεμένη με το Μαυσωλείο, μνημείο που έκτισε η Αρτεμισία προς τιμή του αδελφού και συζύγου της Μαύσωλου και το οποίο θεωρούσαν ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου.

Κατά τη διάρκεια των ρωμαϊκών και βυζαντινών χρόνων, η Αλικαρνασσός ανήκε στο θέμα των Κιβυρραιωτών κι ήταν πάντα ένα σημαντικό εμπορικό κέντρο. Το 1403 κατακτήθηκε από τους Ιωαννίτες ιππότες της Ρόδου. Λίγο αργότερα την κατέλαβαν με επιδρομές οι Τούρκοι, οπότε σχεδόν ερημώθηκε.

Η σημερινή πόλη έχει πληθυσμό 32.000 κατοίκων και είναι τουριστικό θέρετρο.
(Πηγή: Βικιπαίδεια)

Βασιλικός, ο φαρμακευτικός

O βασιλικός μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ ισχυρό αντιφλεγμονώδες για την αντιμετώπιση του πόνου που προκαλεί η αρθρίτιδα, σύμφωνα με μελέτη η οποία παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια συνεδρίου φαρμακευτικής στο Μάντσεστερ της Βρετανίας.

Πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι τα είδη βασιλικού στα οποία βασίστηκε η συγκεκριμένη μελέτη φύονται στην Ινδία και στη Νοτιοανατολική Ασία, όπου και χρησιμοποιούνται στην αγιουβερδική ιατρική αλλά και στην κουζίνα. Τα φύλλα τους είναι μικρότερα από εκείνα της ευρωπαϊκής ποικιλίας (Οcimum basilicum) και η γεύση εντονότερη.

Ο βασιλικός κατάγεται από την Ινδία όπου ήταν ιερό φυτό αφιερωμένο στον Κρίσνα και τον Βισνού. Στην Ελλάδα το έφερε ο Μέγας Αλέξανδρος, όταν από την εκστρατεία του στις Ινδίες μεταξύ των άλλων έφερε και το φυτό. Οι αρχαίοι Έλληνες δεν εκτιμούσαν το φυτό καθώς πίστευαν ότι οι σκορπιοί προτιμούσαν να φωλιάζουν κάτω από τις γλάστρες του και ότι η έντονη μυρωδιά του ήταν είδος κατάρας. Τον θεωρούσαν σημάδι θανάτου.

Αντίθετα οι Ρωμαίοι το θεωρούσαν ερωτικό φίλτρο, σημάδι αγάπης και φυλακτό. Οι Αιγύπτιοι τον χρησιμοποιούσαν μαζί με άλλα φυτά στις ταριχεύσεις και οι Γαλάτες το χρησιμοποιούσαν σε τελετές εξαγνισμού μαζί με νερό πηγής. Πιθανόν από εκεί να κρατάει τις ρίζες του και το χριστιανικό έθιμο του αγιασμού με τον βασιλικό. Οι νεοέλληνες αντίθετα με τους προγόνους τους εκτιμούν το φυτό και πιστεύουν ότι απωθεί τα κουνούπια. Το χρησιμοποιούν μάλιστα πολύ στην μαγειρική.

Ο βασιλικός χρησιμοποιείται στην κηπουρική, την αρωματοποιία, την μαγειρική, την ζαχαροπλαστική και σαν θεραπευτικό υλικό. Είναι όμως και γνωστό αντισηπτικό. Το βάφτισμα των φύλλων μέσα στο νερό για αρκετή ώρα έχει σαν αποτέλεσμα να μη μουχλιάζει το νερό αυτό. Γι' αυτό και ο βασιλικός χρησιμοποιείται από την Εκκλησία για τον αγιασμό του νερού.

Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2009

Ο άνθρωπος με το ταμπούρλο

Τραγουδάω όλους εσάς που αντισταθήκατε/ τραγουδάω τους άσπρους, τους μαύρους, τους κίτρινους/ τραγουδάω την ελπίδα που δεν έχει χρώμα/ τραγουδάω το αίμα που σ' όλα τα γεωγραφικά σημεία είναι κόκκινο. Με το λαρύγγι μου πεταμένο έξω φαρδύ, σαν προκυμαία/ τραγουδάω την παγκόσμια αδελφοσύνη.
Μα απόψε, αδέλφια, δεν είμαι πια ποιητής. Απόψε δε θέλω να 'μαι ποιητής. Απόψε είμαι ο τυμπανιστής μιας απέραντης στρατιάς/ με δυο δισεκατομμύρια μαχητές ακροβολισμένους μες στη νύχτα. Και προχωράμε.
(Τ. Λειβαδίτης, «Ο άνθρωπος με το ταμπούρλο», 1956)

Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου 2009

Στην Κωνσταντινούπολη ο Πατριάρχης Μόσχας

Από το Οικουμενικό Πατριαρχείο ξεκίνησε τις καθιερωμένες ειρηνικές επισκέψεις στις άλλες τοπικές Ορθόδοξες εκκλησίες, ο νέος Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος.

Προσφωνώντας τον Πατριάρχη Μόσχας, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος υπογράμμισε την ανάγκη της ενότητας των ορθοδόξων εκκλησιών, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις των καιρών.

Την Κυριακή οι δύο Πατριάρχες θα συλλειτουργήσουν στο ναό του Αγίου Γεωργίου, ενώ αργότερα θα παρακολουθήσουν συναυλία της χορωδίας της Μονής Υπαπαντής (Sretenskiy) στην Αγία Ειρήνη.

Αποκλειστικό βίντεο από προηγούμενη συνάντηση των δύο Πατριαρχών δείτε εδώ

Αύριο στη Βιέννη «Η μεγάλη νύχτα των Μουσείων»

Συνολικά 650 μουσεία σε όλη την Αυστρία, για δέκατη κατά τη σειρά χρονιά, πρόκειται να παραμείνουν ανοιχτά για το κοινό αύριο το βράδυ, στο πλαίσιο της καθιερωμένης πλέον «μεγάλης νύχτας των μουσείων» και αναμένεται να προσελκύσουν έως και 500.000 επισκέπτες.

Με ένα μόνο εισιτήριο και χρησιμοποιώντας δωρεάν όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς και τα ειδικά δρομολόγια λεωφορείων, οι επισκέπτες θα μπορούν στη διάρκεια του Σαββατόβραδου να επισκεφθούν όσα μουσεία θέλουν μέχρι το πρωί της Κυριακής. Για πρώτη φορά φέτος στη «Μεγάλη νύχτα» συμμετέχουν και μουσεία τριών γειτονικών χωρών, της Σλοβακίας, της Σλοβενίας και του Λίχτενσταϊν, προσφέροντας πλούσιο και πολύμορφο πρόγραμμα.

Οι επισκέπτες στη Βιέννη χρησιμοποιώντας το ταχύπλοο σκάφος του Δούναβη, που συνδέει την αυστριακή πρωτεύουσα με τη σλοβακική (απέχουν μεταξύ τους μόλις 60 χιλιόμετρα) θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφθούν την ίδια βραδιά και το «Μουσείο Τέχνης Ντανουμπιάνα», στη Μπρατισλάβα.

Δεύτερη μετά τη Βιέννη, από άποψη συμμετοχής μουσείων στη «Μεγάλη νύχτα», θα είναι -με συνολικά 58 μουσεία- η πόλη του Λιντς, η οποία φέτος είναι η «Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης».

Περισσότερα για τη Βιέννη, την πόλη - ορχήστρα δείτε εδώ

Οι Μαυρογιαλούροι

Τα ευρωπαϊκά κυβερνητικά κόμματα συναγωνίζονται ποιο θα κάνει τις μεγαλύτερες περικοπές, ποιό θα επιβάλει μεγαλύτερη λιτότητα.
Στη Γαλλία ο Σαρκοζί καυχιέται που μέσα σε δυόμισι χρόνια περιόρισε κατά 100.000 τους δημοσίους υπαλλήλους.
Στην Ισπανία, ο Θαπατέρο αναγγέλλει μείωση των δημόσιων δαπανών και αύξηση των φόρων το 2010.
Και στη Βρετανία, τα τρία μεγάλα κόμματα έχουν επιδοθεί σε έναν διαγωνισμό λιτότητας. Στη χώρα μας, παρά το ναυάγιο της οικονομία,ς οι επίδοξοι σωτήρες μοιράζουν υποσχέσεις.
Θα μου πεις, οι πολιτικοί έτσι ήταν ανέκαθεν, Μαυρογιαλούροι. Υπόσχονται να χτίσουν γέφυρες ακόμα κι όταν δεν υπάρχουν ποτάμια. Προσωπικά σκέφτομαι να ψηφίσω αυτόν που υπόσχεται λιγότερα. Τουλάχιστον θα με απογοητεύσει λιγότερο…