Πέμπτη, 24 Δεκεμβρίου 2009

Τα δικαιώματά σας, όταν ταξιδεύετε αεροπορικώς


Τα δικαιώματα των επιβατών που πρόκειται να ταξιδέψουν αεροπορικώς και τα οποία είναι ισχυρώς κατοχυρωμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις διεθνείς συμβάσεις, υπενθυμίζει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με αφορμή και την αυξημένη κίνηση κατά τις μέρες των εορτών.

Συγκεκριμένα, σε περίπτωση ματαίωσης, ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους οι επιβάτες δικαιούνται χρηματική αποζημίωση, ανάπαυση, φαγητό ή και επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου τους.

Αν η εταιρεία αρνηθεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τον Κανονισμό 261/2004 τηςΕυρωπαϊκής Ένωσης, τότε εκείνοι που αδικούνται μπορούν και πρέπει να απευθύνονται στην ΥΠΑ, αρχικά στον αρμόδιο αερολιμενάρχη και, αν χρειαστεί, στην Κεντρική Υπηρεσία, η οποία θα αναλάβει να επιλύσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.

Για να μη ταξιδεύετε ποτέ στα τυφλά, βασικά που πρέπει να γνωρίζετε ως ταξιδιώτες είναι τα εξής:

• Aρνηση επιβίβασης: Τα ποσά που προβλέπονται ως αποζημίωση είναι τα 250 ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 1.500 χλμ., 400 ευρώ για πτήσεις από 1.500 έως 3.500 χλμ., 600 ευρώ για πτήσεις μεγαλύτερες των 3.500 χλμ.
• Ακύρωση πτήσης: Επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, γεύμα, κατάλυμα και επικοινωνιακές διευκολύνσεις.

Αποζημίωση ή δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση.
• Μεγάλες καθυστερήσεις: Κατάλυμα, γεύμα και αν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 5 ώρες, δυνατότητα επιστροφής

του αντιτίμου του εισιτηρίου.
• Απώλεια ή καταστροφή αποσκευών: Δυνατότητα διεκδίκησης μέχρι 1.000 SDR.(1 SDR = 1.18 ευρώ, στις 30.09.2004).

Δεν υπάρχουν σχόλια: